Nem hogy valamelyik nagy nemzetközi kiállításra nem vitte el a Spirit Motorcycles új motorjait, de még a közelmúltban lezajlott Birmingham’s NEC Motorcycle Live Show-t sem tisztelték meg vele. Inkább a londoni The Bike Shed névre hallgató hangulatos motoros kávéházba hívták meg az ottani motoros sajtó képviselőit egy esti bemutatóra, amelyen aztán két olyan masinát villantottak meg, hogy az ember esze megáll tőlük! Hasonló vasakból pedig igazi tűzijáték zajlott az elmúlt időben, de ezek lehet hogy az Ariel Ace R-en és a Norton V4-eseken is vastagon túltesznek. A gépek két kivitelben készülnek: GP-Sport és GP-Street néven, és mindkettőnek van egy-egy ‘R’ betűvel jelölt változata is. A Sport kivitelek igazi sportmotorok, a Street fantázianevűek viszont csupasz holmik.
Mindegyiket ugyanaz az erőforrás mozgatja. A 749 köbcentiméteres soros háromhengeres erőmű hengerenként négy szelepen át lélegzik, a vezérlése DOHC rendszerű. Az alapkivitelek 156 lóerősek, amire az R kivitelek még rápakolnak egy árnyalatot: 13,8:1 kompresszióval 14’200-as forulaton észvesző 180 lóerőt préselnek ki magukból. A gyártó kommunikációja szerint ráadásul ez keréken mért adat.
Az őrületes erőt Bosch elektronikusan szabályozott csúszókuplungon és hat sebességes teljes gyorsváltón keresztül tolja a hátsó kerékre a sorhármas 750-es. Teljes menetvezérlési elektronikai csomag segít úton (illetve pályán) maradni. A 3:1 titánium kipufogó rendszer létezik utcán használható kivitelben is (102 decibel legnagyobb hangkibocsájtással), de az R kivitelek nyitott csövei erre alkalmatlanok.
Most jön a lényeg. A teljes könnyűfém térhálós csőváz geometriája állítható, de minden paraméterében! A csövek átmérője is állítható, így a teljes torziós merevség testre szabható. Az első villaszög és ezzel az utánfutás szintén módosítható, ahogy a hátsó lengőkar befogási pontja is szabadon mozgatható függőleges irányban. Ezzel pedig a tengelytáv és az ülésmagasság is egyénileg módosítható.
Brutálisat alkottak a futómű terén is. Elöl K-Tech KTR 2 teleszkópok dolgoznak, amelyekben a rugók előfeszítése, a kompresszió és a csillapítás is állítható. A hátsó K Tech 35DDS Pro központi rugóstagon független körökben szabhatók testre a húzó- és nyomófokozati csillapítás paraméterei, de nem csak a rugók előfeszítését, hanem az ülésmagasságot is ezen az egységen állíthatjuk be.
A fékeket a PFM szállítja. Elöl 320 milliméteres tárcsákat fognak a hat dugattyús nyergek, a rendszerben minden egység radiális. A hátsó 220 millis szimpla tárcsát egy két dugattyús nyereg fogja. Érdekességképpen ennek a tömegét kiemeli a gyártó: mindössze 640 grammos a cucc. A gumiméretek viszonylag konvencionálisak: elöl 120/70ZR17, hátul 180/55ZR17 abroncsok feszülnek a Dymag karbon-alumínium hibrid ráfokon.
A GP-Sport R teljes karbon ruhájával egyetemben a csúcskivitel nedves tömege a 15 literes üzemanyag tartály tartalmával együtt 145 (EGYSZÁZNEGYVENÖT) kilogrammot nyom a mérlegen. Csak ismétlésképpen: erre jut 180 lóerő. A “normál” kivitelek 150 kilója viszont még mindig elképesztő tömeg-lóerő aránnyal büszkélkedhet – jobban belegondolva a számokba szinte az érthetetlen kategóriát súrolja az egész termékcsalád. Amelyeknek ehhez a tudáshoz igazodik az áruk is: a legszerényebb GP-Street 44’999.- fonttól (közel 16,5 millió forint) indul, míg a csúcsot jelentő GP-Sport R árcetlijén 69’999.- (bő 25,5 milla) szerepel. Darabszámokról, gyártási tervekről nincsenek híreink.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »