A Yamaha Sport Heritage modelljei egyedülálló módon egyesítik a csúcstechnológiát és azt az ikonikus stílust, amellyel a múlt klasszikusai előtt tisztelegnek. Ennek köszönhetően nagy népszerűségnek örvendenek a “Faster Sons” filozófiáját tisztelők egyre nagyobb táborában. (Amit az XV950 Racer tesztje óta én is remekül értek már.) Most első alkalommal a Yamaha Olaszország egyik legelismertebb autóversenyző márkájával, az Abarth-tal társult, hogy létrehozzanak egy gyári, limitált kiadású Café Racert. A cél az volt, hogy 2017-re megvásárolható legyen az XSR900 Abarth, egy prémium café racer különlegesség olyan festéssel, ami után mindenki megfordul, és amely egy sor exkluzív, pehelykönnyű alkatrészből van felépítve.
A motor szíve a Yamaha 850 köbcentiméteres, három hengeres CP3 motorblokkja, amely erős és lineáris nyomatékot biztosít. A blokk az MT-09-ben is bizonyította rátermettségét, de annak Tracer változatában is helyt állt. No meg az Abarth festésű szépség alapját jelentő XSR900-ban is csak imádni lehetett. A kipörgésgátló és a csúszó tengelykapcsoló persze itt is segítenek a blokk képességeinek kiaknázásában.
Az exkluzív, új Sport Heritage modell egyik legfontosabb tulajdonsága az autentikus café racer üléspozíció, amely növeli az ember/gép egységét, és kihangsúlyozza a motor agilis és kompakt érzetét. A clip-on Swallow kormánykarokkal és az egyszemélyes versenyüléssel – amelyek együtt sportos, beékelt üléshelyzetet biztosítanak – az XSR900 Abarth a gyári XSR erősségeire épít, és exkluzív café racerré alakítja azt.
A ’60-as évek rockerei a leggyorsabb és legdögösebb motorok létrehozására törekedtek. Az ő örökségüknek tekinthetők a mai café racerek, így ez is. Az Abarth retró fejidoma gyönyörűen ellenpontozza csúcstechnológiás karbonszerkezetét, míg a stílusos egyszemélyes velúr ülés kihangsúlyozza a motor kiváló minőségű felszereltségét. A kisebb súly és a motor sportos génjeinek kiemelése érdekében szénszálat használtak az első sárvédőhöz és az ülés borításához, az integrált hátsó lámpa és a könnyű rendszámtáblatartó pedig precízen illeszkednek az új sportüléshez.
Az eredeti café racerek “need for speed” filozófiájához hűen az XSR900 Abarth komplett, a teljesítményt növelő Akrapovič titán kipufogót kapott, titán kettős slip-on kipufogódobokkal, amelyek erősebb gyorsítást tesznek lehetővé exkluzívabb látvánnyal és lenyűgözőbb hanggal.
Az üzemanyagtartályon, valamint a karbon első sárvédőn és karbon ülésborításon Abarth logók találhatók, az egyedi szürke/vörös színséma pedig egy elmúlt éra szellemét fogja meg, és tökéletesen illik a retró café racer stílushoz. A ’60-as évek által inspirált, a legfejlettebb japán technológiát és olasz dizájnelemeket ötvöző új XSR900 Abarth rendkívül különleges módon hozza össze ezeket az eltérő világokat. A célt – hogy minél többen megforduljanak utána – alighanem teljesíti.
Az XSR900 Abarth gyártása szigorúan 695 darabra terjed. Minden egyes motorkerékpár oldalán egy alumínium plakett van a gyártási számmal, amely igazolja az exkluzivitását. Azok a motorosok, akik az elsők között szeretnének ennek az új, izgalmas café racernek a birtokába jutni, jegyezzék fel naptárjukba a 2017. január 17-i dátumot. Közép-európai idő szerint aznap pontosan 14 órakor ugyanis megnyílik a Yamaha erre a célra készült online regisztrációs rendszere. Az első 95 vevő ezen keresztül juthat hozzá az 1-estől 95-ösig terjedő XSR900 Abarth-jához. Ők 95-en részt vehetnek egy VIP Abarth Experience programon is – ez jár a gépükhöz!
A fennmaradó 600 darab limitált kiadású XSR900 Abarth már a Yamaha kereskedőkön keresztül lesz elérhető 2017. áprilisától. Az ár persze egyelőre ismeretlen. Viszont akinek nem jut ebből a sorozatból, az velünk együtt reménykedjen, hogy a csekély mennyiségű különlegesség után jön egy XSR900 Racer (ez csak a saját tippem az elnevezésére) modell, amely még éveken át elérhető lesz. Kicsit kevésbé különlegesen, de nagyobb darabszámban!
A Yamaha egy egészen krimi-szerű videót is körített az újdonság mellé. Jó mosolygást!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »