2017-ben a KTM még egy lépést tesz a “Ready to race” jelmondat irányába: a korábbi hírekkel összhangban elindítja a MotoGP-ben az RC16-ot, ezzel valószínűleg sok kellemetlen pillanatot szerezve a most versengő Yamaha, Honda, Suzuki, Ducati és Aprilia csapatoknak.
Az osztrák mérnökök kifejezetten erre a célra tervezték meg az 1’000 köbcentiméteres V4-es blokkot, amit az egyedi acél csővázba építettek. A KTM V4-ese 250 lóerőt tol ki magából 19’000 percenkénti fordulatszámon, a pneumatikus szelepvezérlés mellett olyan finomságokat is találunk a specifikációban, mint a Acrapovic titánium kipufogó, Magneti Marelli ECU, teljes ride-by-wire gázvezérlés és természetesen az elmaradhatatlan gyorsváltó.
A KTM RC16 futóművénél sem bíztak semmit a véletlenre: az 1’400 milliméter tengelytávú motor hátsó lengőkarját alumíniumból marták ki, a jó vezethetőséget egy minden paraméterében állítható WP rendszer biztosítja, a harapós fékeket a Brembo szállítja. A szénszálas burkolat alatt 22 literes tank rejtőzik, a trónkövetelő ezzel együtt is mindössze 157 kilogrammot nyom a mérlegen. Amellett, hogy izgalmas 2017-es MotoGP szezon elé nézünk, abban is biztosak lehetünk, hogy a KTM a királykategóriában megszerzett tapasztalatokat hamarosan az utcai motoroknál is fel fogja használni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »