2017-ben a KTM még egy lépést tesz a „Ready to race” jelmondat irányába: a korábbi hírekkel összhangban elindítja a MotoGP-ben az RC16-ot, ezzel valószínűleg sok kellemetlen pillanatot szerezve a most versengő Yamaha, Honda, Suzuki, Ducati és Aprilia csapatoknak.
Az osztrák mérnökök kifejezetten erre a célra tervezték meg az 1’000 köbcentiméteres V4-es blokkot, amit az egyedi acél csővázba építettek. A KTM V4-ese 250 lóerőt tol ki magából 19’000 percenkénti fordulatszámon, a pneumatikus szelepvezérlés mellett olyan finomságokat is találunk a specifikációban, mint a Acrapovic titánium kipufogó, Magneti Marelli ECU, teljes ride-by-wire gázvezérlés és természetesen az elmaradhatatlan gyorsváltó.
A KTM RC16 futóművénél sem bíztak semmit a véletlenre: az 1’400 milliméter tengelytávú motor hátsó lengőkarját alumíniumból marták ki, a jó vezethetőséget egy minden paraméterében állítható WP rendszer biztosítja, a harapós fékeket a Brembo szállítja. A szénszálas burkolat alatt 22 literes tank rejtőzik, a trónkövetelő ezzel együtt is mindössze 157 kilogrammot nyom a mérlegen. Amellett, hogy izgalmas 2017-es MotoGP szezon elé nézünk, abban is biztosak lehetünk, hogy a KTM a királykategóriában megszerzett tapasztalatokat hamarosan az utcai motoroknál is fel fogja használni.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Kawasaki nem akar minden puskaport egyszerre ellőni, ezért csak a következő kiállításon mutatja be a következő évre szánt csupasz motorokat.
Elolvasom »Mire csalódottan tudomásul vettük volna, hogy az Intermoton nincs új Ducati Monster, egyszer csak olyanba futottunk bele, hogy az állunk leesett.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »