Másfél éve adtunk először hírt róla, miszerint az Alpinestars légzsákos mellény-rendszere meg fog jelenni a BMW Motorrad ruháiban is. Nos, mára ez a terv is valóság lett: BMW Motorrad Street Air by Alpinestars néven bemutatkozott az új termékcsalád. Az alapot egy mellény jelenti, amelynek fejlett légzsákrendszere átfogó védelmet nyújt a felsőtest számára, miközben a motorosnak és utasának egyaránt szabad választást kínál az utcai- és a terepmotorozás között.
Műszakilag az új rendszer a jelenlegi Alpinestars Tech-Air® Street System technikájára épül, amely egyáltalán nem igényel a motorkerékpárra telepített érzékelőket. Az Alpinestars légzsákrendszerét fejlett algoritmus szolgálja ki, a legnagyobb pontossággal ismerve fel a fenyegető veszélyeket, amelynek eredményeképpen már a legelső ütközést megelőzően hatékony védelmi rendszer fújja fel a felsőtestet védő légzsákot.
A BMW Motorrad Street Air Dry dzsekit elsősorban a Street Air légzsák-mellény funkciójának támogatására fejlesztették ki úgy, hogy mindenkor optimális védelmet nyújtson. Azonnali felfúvódásával a Street Air légzsák-mellény mindenekelőtt a hát, a vese, a mellkas és a vállak környezetében, vagyis a bukáskor a leginkább veszélyeztetett testtájakon biztosít hatékony védelmet a felsőtest számára. A testhez közel elhelyezett szenzoroknak köszönhetően a rendszer a motorkerékpártól teljesen függetlenül alkalmazható és azon semmilyen átalakítást nem igényel.
Ez a motoros dzseki az első olyan biztonsági termék, amelyet a BMW Motorrad és az Alpinestars közötti együttműködésről szóló megállapodás keretében fejlesztettek ki. A mellény legfőbb jellemzői a következők:
– A légzsák 25 ezredmásodpercen belül teljesen felfúvódik, az ütközések, bukások és a motorkerékpár feletti ellenőrzés elvesztésével járó egyéb szituációk során nyújtott hatékony védelem érdekében, menet közben és álló járművön egyaránt (például hátsó ütközés esetén, közlekedési lámpa előtt várakozva).
– Működése a motorkerékpártól független és semmilyen arra telepített szenzort nem igényel, s a légzsákrendszer egyetlen konkrét motorkerékpárhoz sem kötött.
– Azonnali aktiválási készenlét, a motoros/utas és a motorkerékpár közötti elektronikus párosításból (pairing) származó időkésedelem nélkül.
– Az érzékelők testhez közeli pozícionálása eredményeképpen a légzsákrendszer nemcsak utcán, terepen is alkalmazható.
– Az utcai és a terepmotorozás közötti váltáskor sem kikapcsolás, sem pedig rendszerillesztés nem szükséges, így a túramotorozás során gyakran váltakozó út- illetve talajviszonyok sem jelenthetnek problémát.
– Tartós és vízálló kivitele eredményeképpen a rendszer teljes mértékben ellenáll az időjárás viszontagságainak.
A BMW Motorrad Street Air by Alpinestars légzsákos védelmi rendszere női- és férfi kivitelben és különböző színekben egyaránt elérhető lesz, méghozzá 2016. októberétől. Azaz lehet indulni a BMW Motorrad szalonokba!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »