Partnerünk, a MotoPartsShop hatalmas kínálatából sikerült már Icon kesztyűket (Overlord és Citadel – közös próbájuk beszámolóját itt találjátok), stílusos endurosoknak vagy éppen városi vagányoknak való sisakot (Variant Thriller – teszt itt) és egy mindenkinek tökéletes zárt bukót (Alliance GT Primary – tesztje ide kattintva olvasható) is kipróbálnunk. Az amerikai márka sokféle divatos és mégis biztonságos alsó- és felsőruházati felszereléseit azonban még nem vizsgáltuk – így eljött ennek is az ideje. Elsőként egy olyan kabátot – amely rövid szabása miatt inkább a dzseki névre jogosult – fogtunk menetpróbára, amely a sportos vagy csupasz gépek pilótáinak kínál jó alternatívát a bőrdzseki helyett.
Jogos a kérdés: egy ilyen motorra miért venne fel bárki mást a jól bevált bőrkabátoknál? Hiszen biztonsági szempontból vitán felül azok érnek messze a legtöbbet – cserébe nagyon szűk az a hőmérséklet-tartomány, amikor kényelmesek, merevek, nehezek és vízállóságuk is közelít a nullához. Igenis van tehát okunk rá, hogy a lazább megjelenés mellett más okokból is lecseréljük a mindennapi városi rohangászás során bőrdzsekinket egy lezserebb viseletre. A hálós kabátok a fázósabbaknak csak nagyon rövid időszakban viselhetők – az Icon azonban gyakorlatilag egész évre ajánlja a Wireform dzsekit.
Videónkban a MotoPartsShop üzletében és motoron is megvizsgáltuk, milyen közelről a Wireform
Kezdjük a kabát szabásával, mert az is eltér a megszokottól. Hiszen a textil alapanyagú dzsekik általában zárt nyakrésszel készülnek – ellenben itt ilyet nem találunk. A gigánk körül teljesen nyitott a Wireform, és hátul a tarkónkhoz sem jön fel. Ez meleg időben nyilvánvalóan előny, hidegben viszont biztosan nem – ekkor egy jó nyakvédő- vagy maszk elengedhetetlen kiegészítője ennek a ruhának. Ugyanakkor hátul, a derekunknál gondoltak a tervezők a hidegebb időkre is: mélyen leengedték a kabát külső anyagát, így az előredőlt testhelyzetben sem fúj annyira alá a szél, mint egy önmagában – vagyis sima farmerrel – hordott bőrdzseki esetében. Újabb ok, hogy hidegebb időben az Icon lazább cuccát vedd fel sportos vasadra.
Amikor közelebbről megnézzük a Wireform dzsekit, azonnal feltűnik az anyagának különleges felülete. Ez nem egy megszokott cordura – bár hasonlóan textil az alapanyaga. Az Icon Dynax névre keresztelte a matériát, amely poliamid fonálból készült, olvadáshője és kopásállósága kellően magas ahhoz, hogy egy aszfalton csúszást (nyilván nem versenypályán) átvészelhessünk benne. Maga a Dynax vízálló, azonban a cipzárak nem azok – így a Wireform csak az Icon legalacsonyabb besorolását kapta ebben a kategóriában. Az anyagra is azt írja a gyártó, hogy a nyomás alá került vizet már nem bírja – tehát ha nagy tempóval tolnád komoly esőben, biztosan el fogsz ázni benne. Kisebb zutyikat a városban azonban kibír esőruha nélkül is.
Ami azonban sokkal jobban feltűnik a cucc külsejében, az a három dimenziós anyagszerkezet. Élőben nagyon ütősen néz ki ez a felület – igazán egyedi, némi joggal bízhatsz benne, hogy nem minden futár fog hasonlóban pizzát kihordani. Ugyanakkor a meghatározóan fekete alapszín ellenére a sárga betétekkel ellátott Wireform (létezik fekete-, kék- és narancs változata is) mégis feltűnő jelenség. A motoron felvett pózban éppen elég élénk színű rész látszik ahhoz, hogy jól észrevegyenek a közlekedőtársak – ugyanakkor mégsem nézel úgy ki, mint egy kétkerekű kanári. Az éjszakára is gondoltak: több, nappal nem túl feltűnő betét – például az ujjakon levő nagy Icon felirat – éppen ekkor válik fényvisszaverővé.
A hidegben nyújtott komfortodról egy kivehető SatinCore bélés gondoskodik – ezt egyetlen, körkörösen oldható cipzárral tudjuk rögzíteni a kabáthoz. A melegebb időkben persze nincs rá szükség – ekkor sokkal inkább némi plusz szellőzés kellene, hogy elviseljük a hőséget. Nos, ilyenből nem találunk túl sokat, azonban az ujjakon levő cipzárt kinyitva egy láthatóan szándékosan odahelyezett hálón keresztül az alkarjaink mellett elég sok levegő áramlik be. Természetesen nem veheti fel a versenyt egy hálós kabáttal, azonban meglepően hatékonynak éreztem a módszert már városi tempónál is. Kicsit magasabb sebességnél pedig kimondottan jónak. Úgyhogy ha nem vagy valóban izzadós fajta, simán lehet hogy bőven elegendő lesz ennyi szellőzés.
A biztonságról sem szabad megfeledkezni. Ennek érdekében az Icon az összes ruhadarabjában általánosan alkalmazott D3O protektorokat illesztette a Wireform belsejébe: található belőlük a könyököknél, a vállaknál és a gerincrészen is. Egyik sem túl vastag, és mivel ütésre keményedő anyagból készültek (ezt senki ne keverje össze a gyakran használt és ugyanilyennek titulált sima polifoam betétekkel, a D3O valóban ér is valamit), eséskor valószínűleg sokat javítanak a komfortérzetünkön. Végezetül pedig jöjjön a legfontosabb védelmi eszköz: mint valamennyi Icon kabátban, itt is egy külön zsebben helyezkedik el nagyjából a szívünk fölött Szent Kristóf medálja. Ő ugye az utazók védőszentje, így akár meg is duplázhatja a protektorok és a külső anyag együttes védelmi képességét!
Az Icon Wireform tehát egy kellemes, szinte egész évben hordható könnyű kis kabát. Stílusos, kellően véd, mégis igazán laza viselet. Prémium termék ehhez illő árral – de ahogy mondani szokták, a biztonság minden pénzt megér. Úgyhogy ha valami igazán egyedire vágysz, csak kattints ide! Amennyiben pedig kimondottan női szabás érdekelne – jobb esetben azért, mert hölgynek születtél -, akkor itt találod meg a neked készült példányokat – akár klassz kis pink betétesben is!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »