A soros kéthengeres bajor mindenesek – F700GS és F800GS – az idei évre egy nagyon szerény modellfrissítésen estek át. Még ráncfelvarrásnak is szinte túlzás nevezni – mi azért a nagyobbikat már bemutattuk, a kisebbik tesztjét pedig napokon belül olvashatjátok -, nagyon nem is értettük, miért nyúltak három évvel az előző, alaposabb módosítás után megint hozzá a bajor mérnökök. A 2017-es szezonra ismét frissülnek az ikerdugós propelleresek. Ráadásul most valóban jelentős dolgok változnak – az idei maszatolás tehát végképp érthetetlenné vált. De nyafogás helyett inkább nézzük, mi várja a típus kedvelőit jövőre!
A beavatkozás elsődleges oka az Euro4 károsanyag-kibocsájtási és zajemissziós norma bevezetése. Az idei gépek ennek ugyanis még nem felelnek meg. Így tehát egy új kipufogódobbal kell befejezni a gázok útját – de ez nem minden. Jobb csuklónk parancsait ezentúl ride-by-wire rendszer (elektromos gáz) továbbítja a motor vezérlőegységének. Ennek hozományaként megjelennek a különféle motorkarakterisztikák: szériában adják a Road és a Rain (közút és eső) üzemmódokat, az Enduro és Enduro Pro (normál és durva terephasználat) pedig megvásárolható extra. Ezek nyilvánvalóan belenyúlnak a blokkolás- és kipörgésgátló (utóbbi szintén opcionális felszerelés) működésébe is.
Mivel pedig úgyis új információkat kell megjelentetni a műszerfal folyadékkristályos részén, azt is teljesen átalakították. A gyári anyag szerint jobban olvasható lesz majd menet közben – abban csak reménykedni merek, hogy saját szívfájdalmamat, a buta és logikátlan fedélzeti számítógépet is végre egy okosabb egységre cserélik. Összességében tehát nem csak a brüsszeli bürokratáknak, hanem a vásárlóknak is valóban a kedvében fog járni jövőre a páros. Pontosabban hármas, hiszen ezek a változások értelemszerűen érintik az F800GS Adventure változatot is.
A márka valamennyi boxer modellje is változik 2017-re. Itt is jönnek műszaki módosulások: csökkentik a váltó kihajtótengelyének rezonanciáját és belenyúltak az erőátvitelbe is (több csapágyat kicseréltek és módosították a fokozatválasztó aktuátort). Az Euro4 szellemiségében pedig a műszerfalon megjelenik az OBD (on board display) visszajelző lámpa. Ezeken kívül valamennyi boxer modell új színeket is kap – de a műszaki változások sem értek még véget.
A BMW R1200RT, az R és az RS is megkapja a GS-ekben már idén megjelent ABS Pro egységet (buta magyarsággal “kanyarábéesz”, amely nem engedi túlfékezni a kerekeket kanyarban) és a dinamikus féklámpát. Ezek természetesen opcionális felszerelések lesznek, amint a legnagyobb vas, az R1200GS Adventure újra megejelnő mindenhol fekete Triple Black változata is.
További képek:
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »