Különleges egyedi motorok, valódi egyéniségek, az Atlanti-óceán partja, művészet és zene – ez a Wheels & Waves. A Biarritz közelében megrendezett francia fesztivál mindössze öt év alatt a motoros kultúra fogalmává vált. A 2016-ban június 8-12. között a helyi Southsiders motoros klub által szervezett összejövetel 2012-es indulása óta az egyedi építésű motorok egyik legrangosabb találkozójává vált. Az esemény egyik fő támogatója a BMW Motorrad, amely idén is egy különleges tanulmányt, a Lac Rose névre keresztelt masinát állította ki standján.
A Párizs–Dakar Rali korábbi hősei és az ő győztes BMW-motorkerékpárjaik ihlették a gépet, amely az R nineT egy teljesen új interpretációja. És hogy honnan a név? A Lac Rose a rózsaszínű Retba sóstó francia neve – ez Dakartól 35 kilométerre északkeletre fekszik, alig egy kilométernyire az Atlanti-óceán partjától. A fárasztó sivatagi szakaszok után itt ért véget a legendás Párizs-Dakar, közvetlenül a tó partján álló dobogón emelhették magasba serlegeiket a győztesek. A BMW gyári motorkerékpárjai – amelyeket a HPN cég készített fel a versenyre – a nyolcvanas évek elejétől az évtized közepéig egymás után három évben is elsőként érték el ezt a célt. Legutóbb 1985-ben 101-es rajtszámmal Gaston Rahier haladt át győztesként a kockás zászló előtt.
“Piaci bevezetése óta a BMW R nineT az egyedi átalakítások kedvelt alapja, ez a Wheels & Waves fesztiválon is jól tetten érhető. Ez rettentő büszkeséggel tölt el bennünket, ám egyúttal arra is ösztönöz, hogy erre a fesztiválra mi is valami olyannal készüljünk, amelyet még nem látott tőlünk a világ” – számolt be Edgar Heinrich, a BMW Motorrad formatervezési igazgatója a tanulmánymotor hátteréről – “A BMW Motorrad Concept Lac Rose tanulmány nem más, mint az 1985-ös Párizs–Dakar győztes motor a mi tudatosan laza és egyedülálló értelmezésünkben, a Wheels & Waves és látogatóinak különleges szellemiségében. Ez a koncepció a BMW R nineT motorkerékpárt egy izgalmas, új kontextusban mutatja be, és rámutat, hogy a képzelőerő, a márkánk történelme iránti lelkesedés és néhány módosítás mi mindent tesz lehetővé.”
A BMW Motorrad Concept Lac Rose az akkori győztes motorok jellegzetességeit egy modern, utcai hangolású motorkerékpárra építve mutatja be – tudatosan a kiváló terepes képességek igénye vagy ígérete nélkül. “Ez a motor alapvetően egy rendkívül menő és laza roadster, amelyet néhány jellegzetes terepes jellemzővel egészítettünk ki, így a motorosa a burkolt utakról letérve egy földutat is nyugodtan követhet az ismeretlenbe” – folytatta Edgar Heinrich – “Az egyedi átalakítás, a lezserség és a szokatlanság kombinációja teszik ezt a motort ilyen különlegessé.”
A jellegzetes ralifelszerelésekkel ellátott szélvédő, a karakteres fényszórómaszk, a magas sárvédők, a nagy térfogatú üzemanyagtartály és a rövid raliülés egyértelmű utalások a példaképre. Ezek együtt alkotják az egykori BMW G/S motorkerékpárok jellegzetes, vízszintes Flyline dizájnvonalát és ezzel egyúttal meghatározzák a BMW Motorrad Concept Lac Rose alapvető arányait. A nagyobb rugóutak, valamint a küllős keréktárcsák a bütykös abroncsokkal ugyanúgy kötelező elemek, mint a fehér-piros színkombináció vagy a 101-es rajtszám.
A kiegyensúlyozott arányok középpontjában nyugszik a BMW márkára jellemző kéthengeres boxermotor kardánhajtással, amelyet szintén az elődre utalva egy kontrasztárnyalatú csővázba foglaltak. Az olajhűtő előtti védőrács, valamint a markáns lukakkal rendelkező alsó védőlemez mind olyan elemek, amelyek felidézik az egykori kompromisszummentes, funkcionális karaktert, és ezt kreatív módon ültetik át a mai időbe.
A márka High Performance kínálatának alkatrészei, valamint az exkluzív módon kialakított részletek – mint például a szelepfedél – mutatnak rá a kidolgozási és összeszerelési minőség terén a BMW márka által ígért és teljesített színvonalra. Mindezek együttesen alkotják a BMW Motorrad Concept Lac Rose igényes összképét. A motorosruhából és bukósisakból – ez utóbbi a BMW Enduro sisakra épül – álló exkluzív tervezésű BMW motoros ruházat stílusosan kiegészíti a BMW Motorrad Concept Lac Rose tanulmányt.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »