2014 áprilisában bekövetkezett halála előtt a világ egyik leghíresebb motorkerékpár-tervezője, Massimo Tanburini egy sportmotoron dolgozott. A típus kódja T12 volt, és semmilyen porcikájában nem kötöttek kompromisszumot megalkotása során. A mester végakaratának megfelelően a gépet fia, Andrea azóta mindenben az ő kívánságai szerint befejezte, és most el is adják. A versenypályára való orgazmusközeli holmi irányára 300’000.- euró, azaz 94,5 millió forint.
Mitől ilyen különleges a T12? A meghajtásáról egy BMW S1000RR származású, de mindenben a superbike szabályainak megfelelő felkészítést kapott blokk gondoskodik. Az erőművet Motec M170 ECU vezérli, teljesítménye pedig nagyjából 230 lóerő. Nem tűnik soknak? Mindjárt kiderül, hogy brutális dolgokra lehet képes ezzel a krafttal a Massimo.
Az első futómű Öhlins FGR teleszkópokból, a hátsó szintén egy Öhlins központi egység – ezt azonban kimondottan Tamburini igényei szerint állította össze a gyártó. A fékekben szintén a legjobbat választotta: a Brembo Monoblockok egyenesen a MotoGP világából érkeztek. A futómű környékét a magnéziumból készült Marchesini márkájú kerekek teszik teljessé.
A térhálós váz Tamburini szokásának megfelelően egy olyan egység részét képezi, amelynek segítségével az egész motor merevsége szabályozható: az adott pályához, illetve a pilóta stílusához igazítható. A lengőkar is magnéziumból készült, az alkatrészek igen jelentős része – például a komplett burkolat – pedig karbonból.
Végül következzen a slusszpoén: mivel a költségek nem számítottak és mindenből csak a legjobb és legkülönlegesebb kerülhetett a T12 Massimoba, a masina száraz tömege 154 kilogramm. Ennek fényében a 230 lóerő már elég bőségesnek tűnik… A gép most egyetlen példányban létezik prototípusként, azonban amennyiben elkel, elképzelhető hogy készítenek belőle többet is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »