Talán még mindenkiben él a közelmúltban lezajlott – persze szerencsére nem túlságosan eldurvult – taxis sztrájk emléke. Az Uber szolgáltatása ellen tiltakoztak a sárga autósok – az egész kérdéskört most nyilván nem boncolgatjuk, mert nem tartozik ránk, motorosokra. Illetve egy kicsit mégis: az Uber ugyanis a napokban indította el motoros szolgáltatását – igaz, elsőnek tőlünk elég messze, Thaiföldön.
A rendszer semmiben nem tér el az autók esetében megszokottól: mobiltelefonos alkalmazás segítségével rendelhetik meg a járművet az utasok – egyelőre csak Bangkokban. Amennyiben sikeresen indul a szolgáltatás, természetesen további terjesztését is tervezik. Hogy a nyugati típusú civilizáció irányába is eljut-e, az természetesen a jövő zenéje. Persze jogosan merül fel a kérdés: Magyarországon az utasok egyáltalán felülnének-e egy két kerekű személyszállító járműre?
A Távol-Keleten nagyon elterjedt szolgáltatási forma nem idegen Nyugat-Európától sem: Párizsban évtizedes múltra tekintenek vissza a motoros taxik. Természetesen megfelelően szabályozva: csak komoly gépek (jellemzően gigarobogók és nagy túramotorok) állnak a Franciaország-szerte százas nagyságrendű, ebben a profilban tevékenykedő cégnél szolgálatban. Fontos részlet, hogy utcán nem lehet felszedni utast, a motoros taxik minden esetben címre mennek, a rendelésben kért méretű, tiszta bukósisakkal együtt. A mellékelt fotón látható, hogy az utas lábait még egy takaróponyva is védi.
Thaiföldön persze – szintén a fotónkon látható módon – más a helyzet: az utas oldalt ülve mosolyog egy láthatóan túlméretes dinnyehéjjal a csinos kis buksiján, ami be sincs normálisan csatolva. De hát az egy más világ, más közlekedési kultúrával – már az is dicséretes, hogy egyáltalán hajon kívül más is van a fejeken. A záró kérdés azonban tényleg az: te például felülnél egy motoros taxira – akár Uber, akár nem -, hogy gyorsabban átjuss a bedugult városon?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »