Amikor meghirdettük a 2016. január elsejei évadnyitó városkerülésünket, nem gondoltuk volna, hogy ilyen sok tökös motoros jön el. Napos, de nagyon hideg időt jósoltak az újév első napjára – de ebből csak a nagyon hideget sikerült eltalálni időjósainknak. Nyugat felől ugyanis gyorsvonatként közeledett a havazást is hozó felhőzet. Délelőtt még komoly dilemmában voltunk, mivel erősen kétesélyesnek tűnt az idő, és senkit nem szerettünk volna veszélybe sodorni azzal, hogy motorozásra alkalmatlan körülmények között is megtartjuk a szezonnyitót.
Hosszú hezitálás (és radar- valamint műholdképelemzés) után mégis a megtartás mellett döntöttünk. Találkozópontként a csepeli gyorsforgalmi elején található benzinkutat választottuk, mivel így csinos kis kört mehettünk Budapest rakpartjain – végállomásként a Budai Kuckó nevű műintézményt célozva meg. Nem mondom, hogy nem lepett meg milyen sokan vártak már a találkozási ponton, amikor odaértem!
Az elszánt társaságban volt az MZ-től a különféle középkategóriás motorokon át Hayabusa és GoldWing is (utóbbiból kettő), de a propellereseket sem egy motoros képviselte. A lökettérfogatok talán 125 és 1’800 köbcentiméter között szórtak, a motorok száma pedig harminc környékén mozgott. Mindenki alaposan átfázva, de nagyon vidáman beszélgetve várta az indulást, amely 13 órára volt kitűzve.
Hogy igazán keménynek érezzük magunkat, már a gyülekező vége felé elkezdett szitálni a hó, és mire elindult a csapat, mindenfelé fehér szőnyeg kavargott a kerekek alatt. Nem mondom, hogy befért volna akár a világ legvékonyabb zabszeme is a cipók közé, ahogy a havas-nyirkos dél-pesti utakon megcsavartuk a gázt, de óvatos duhajként belevágtunk a körbe. A Rakparty jegyében így Észak felé vettük az irányt, hogy az integető és tapsoló turistáktól hemzsegő belvárosi szakaszon át a végül elhaló havazásban haladjunk az Árpád hídig. Budán a híres-hírhedt K-híd felé mentünk le a Duna mellé, végül a Lánchíd előtt felgurulva megtámadtuk az alagutat. Itt a körforgalom megviccelte a banda nagy részét, és mire az első 5-6 motorossal átértem az alagúton, egyedül maradtunk. Persze mire visszasiettünk (attól tartottunk, valamilyen baleset történhetett), az önjáróvá vált vonulók közben másfelé továbbmentek, így nem találtunk senkit a Clark Ádám téren. Ekkor úgy döntöttünk, hogy elindulunk a Kuckó irányába az Ugocsa utcába, hiszen mégiscsak az a végcél, és innen már csak egy ugrás volt.
Úgy is lett, ahogy reméltük: a Márvány-Alkotás kereszteződésnél egyszer csak feltűnt a sok elhagyott motoros, és percekkel később már Oldit nyaggattuk meleg frissítőért. (Ezúton is külön köszönet neki, hogy ismét klassz végállomásként áldozta fel magát és hangulatos kis vendéglátóipari egységét a csapatért – amely tényleg nagyon keményen helytállt, hiszen a zord és egyáltalán nem egyszerű körülmények között a legkisebb elcsúszás nélkül gurultuk végig az útvonalat.) Reméljük, mindenki jól érezte magát, és kellemes élményként maradt meg benne ez az igazi vagány kaland!
A fotókat hálásan köszönjük Stöcinek és Metzger Lajosnak!Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »