A Ducati komolyat szeretne húzni az új Multistrada 1200 Enduro modelljével. Emlékezzünk vissza, hogy amikor az eredeti modell megjelent, éveken át rommá verte a legendás BMW R1200GS-t is a nemzetközi sajtó összehasonlító tesztjein. Egyetlen hiányossága az volt, hogy gumiméretei miatt normálisan kizárólag aszfalton volt használható. Az új kivitel azonban 19 colos első kerekével legalább annyira terepképes kell hogy legyen, mint versenytársainak döntő része – hiszen a kategóriában egyedül az új Africa Twin kínál majd “igazi” 21-es első abroncsot. A Ducati az újdonság beharangozásaként készített egy nyolc részes kisfilm-sorozatot, amely a Multistrada 1200 Enduro tudományát mutatja be. Címe “The wild side of Ducati” (A Ducati vad oldala), az első epizód pedig az off-road képességekre helyezi a hangsúlyt.
A filmet Dél-Olaszország, Toszkána, Szardínia és Spanyolország zárt pályáin és földútjain vették fel. Két profi pilóta működik közre: Beppe Gualini volt Paris-Dakar versenyző és Andrea Rossi, a Ducati tesztpilótája. Elmondják, hogy a Multistrada Enduro kifejlesztésekor nagyon figyeltek az ergonómiára: mind aszfalton ülve, mind terepen állva motorozva a legkülönfélébb testalkatú pilótáknak is kényelmes lett az újdonság, ami előfeltétele a laza, könnyed és precíz irányításnak. A kétoldali lengőkarral közrefogott hátsó kerék főleg nagy sebességű terepes szakaszokon ad jobb motorkontrollt, de a futómű és a fék is minden esetben abszolút hozza a legjobbat, amit egy ilyen motortól elvárhatunk. A filmet végignézve lehet hogy nem is túloztak nagyon…
A sorozat többi része a Multistrada 1200 Enduro aszfaltos képességeit és minden technikai érdekességét bemutatja majd, így akit kicsit is foglalkoztat a modell, annak érdemes lesz megnézni majd őket. Amint az újabb részek megjelennek, a Ducati weboldalán erről azonnal tudomást szerezhettek.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »