A Brough Superior nevet nem véletlenül hívták a motorok Rolls-Royce-ának a két Világháború közötti évtizedekben: a bárki által megvásárolható kétkerekűek közül ezek voltak a leggyorsabbak a huszas- és a harmincas években is. Valamennyi motorjuk egyedileg a megrendelő igényei szerint készült – részben ennek is köszönhették különlegességüket. Nem véletlen, hogy amikor néha felbukkannak egy-egy aukción, komoly összegeket adnak értük a gyűjtők: a márka atyja által több versenygyőzelmet elért SS100 már öt évvel ezelőtt is 100 millió forintnak megfelelő összegért cserélt gazdát. Na de hol van az a mostani lelethez képest!
A délkelet-angliai Cornwallban egy istállóban ugyanis felleltek nyolc darab motorkerékpárt a legendás márkából. A gépek mint Bodmin Moor Brough-jai kerültek be a köztudatba, és olyan különlegességek találhatók köztük, amelyeknek a létezése már csak legenda szinten létezett – tudták, hogy valaha voltak, de a hatvanas évek óta nem látta őket senki. Most azonban itt vannak, abban az állapotban ahogy kiásták őket a föld alól. Felújítás nélkül kerülnek kalapács alá, hogy majd azok állíttassák vissza eredeti formájukat, akik rozsdás roncsként is egy vagyont fognak fizetni értük.
Van köztük ugyanis egy négyhengeres Brough Superior is, amelyből összesen nyolc példány készült – ez volt az utolsó, amelyet még kerestek. De megkerült az a hátul dupla kerekű 750-es is, amely George Brough jó barátja, Hubert Chantrey tulajdonában volt. Ezt is várják a legmagasabb összegre a licit végén: 80-120 ezer fontot, azaz 35-50 millió forintot valószínűsítenek érte. Szintén sokra tartják a képen látható 1938-as 982 köbcentiméteres SS100-ast, amelyért ebben az állapotában is 60-80 ezer fontot, vagyis 25-35 millió forintot várnak vételárként. A legkevésbé értékes példány egy darabokban levő 1936-os SS80, amely még így rozsdásan és kosárban is ér 6-8 ezer fontot, vagyis 2,5-3,5 millió forintot.
A teljes gyűjtemény – amely hozzáértők szerint az utolsó ilyen súlyú lelet a Brough Superior márka történetében -, nyolc darabja együttesen mintegy 340’000.- fontot, vagyis közel 150 millió forintot ér.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »