A teljesítményt csak teljesítmény pótolhatja. Lehet itt szépeket mondani kezelhetőségről, meg kiegyensúlyozottságról, de amikor komoly a helyzet mint a Dakaron, vagy az Erzbergen, akkor oda kell ütni, nem lehet finomkodni. Erre rájöttek már többek között a Yamahánál (FZ750 superbike blokk a Dakaros gépükbe, az FZT750-be) vagy a BMW-nél is (HP2 Enduro az Erzbergen), és akkor nem beszéltünk a számtalan házilagos sportmotorblokkos terepszörnyetegről. Általában ezek a projektek nem teljesen gyári történetek szoktak lenni, inkább privát csapatok útkeresései, sokszor némi be- vagy nem bevallott gyári hátszéllel. Jiří Heiník cseh versenyzőt és tunert eddig sem kellett félteni a különlegesebb vasaktól, de most aztán igazán bevállalta: olyat lépett, ami hasonlót szólhat, mint anno a HP2-esek elképesztő szereplése az acélhegyen – csak ő KTM alapokon építkezett. Akkor a világ elképedve figyelte, ahogy izomból felszántják a bányát a bajor elefántok, 183 kilométeres óránkénti sebességet is elérve.
Most ez a cseh legény (lassan inkább bácsi) gondolhatta úgy, hogy “Hé, hát itt van az 1290 Super Duke, az keskeny, sportos gép, dobjunk alá egy terepfutóművet és nézzük meg hogy sül el a dolog!” – és így is tett. Majd benevezte a 2016-s Erzberg Rodeora a 180 lóerős szörnyeteget, mi meg csak ájuldozunk a gyönyörtől, hogy mekkorát fog szólni a kis szöcskék között ez a bombázó. Azt mondtam, hogy a 180 lóerő 180 kilogrammos saját tömeget mozgat? Komolyan meg kell veszni, pár éve még a literes sportmotorok területe volt ez a tömeg-teljesítmény arány! Persze a Super Adventure felfüggesztését kapta, fullos belső nélküli Kineo felnikkel. Azt azonban lefogadom, hogy a jelenlegi állapotnál jobban levédi majd a blokkot, különben hamar elvérezhet a csodamasina a hegy poklában.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »