Emlékszünk még 2007-ből a Tesseract nevű, sokkoló tanulmány-járműre? Persze nem lett belőle semmi, de mint a legtöbb hasonló cuccnak, az egyes alkotóelemei – ha sok év távlatából is – újra meg újra visszaköszönnek. Hiszen idén széria jármű lett a Yamaha Tricity három kerekű robogója, amelynek első futóműve könnyen lehet hogy az egykori futurisztikus tanulmányon alapszik. Az iwataiak a jelek szerint komolyan gondolják a dönthető többkerekűek irányzatát, hiszen a közelmúltban leleplezték az MWT-9 tanulmányukat is – amely várhatóan a nagyon közeli jövőben szintén megjelenik majd a szalonokban. Jelen cikkünk alanya azonban túltesz a háromkerekűeken: az OR2T ugyanis négy abroncson gördül!
Jól látható, hogy ez nem egy szériagyártásra előkészített valami, csupán kísérleteznek magával a koncepcióval. Az is tisztán kivehető, hogy az első futómű mechanikailag a fent említett triciklikéhez hasonlóan van megoldva: nincs benne bonyolult hidraulika, hanem egy sima lengőkaros cucc. A nagy kérdés az OR2T hátulja – azt ugyanis nem tudjuk, hogy miként kreálták meg a mérnökök.
A konstrukció előnye kétségtelen: itt már mind a két tengelyen kétszeres tapadófelülettel gazdálkodhat a pilóta, mint egy hagyományos motorkerékpár esetében. Tudom hogy sokan fognak hörögni, miszerint “ez már nem igazi motorkerékpár és nem adja a fílinget”, de biztosan ki merem jelenteni: tévednek. Persze kívülről több mint furán mutat a holmi, de menet közben mindebből semmit nem érez az ember – ez biztos. Elöl dupla kerékkel rendelkező járműből több félével is volt szerencsém menni – ott sem veszed észre motorozás közben, hogy eggyel több kereke van. Legfeljebb akkor, amikor azt hiszed, hogy most meg fogsz csúszni – aztán mégsem.
Az ellenérvek között ott van még a megnövekedett tömeg is. A hidraulikát nélkülöző viszonylag egyszerű kialakítás némi könnyűfém alkalmazásával viszont nagyon könnyen kivédi ezt a problémát is – a Tricity sem különösképpen nehezebb mint kétkerekű társai. Az OR2T teljes értékű kerékméretei (nem holmi 12 colos robogóabroncsokon gurul) és rugóútjai egy kiválóan vezethető járművet vetítenek előre. A magam részéről nagyon drukkolok, hogy egyszer széria legyen, és mehessek vele. Persze azt is reméljük, hogy addigra megszépül majd…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »