A Triumph végre lerántotta a leplet a Speed Triple két teljesen új, 2016-os kiadásáról – gyorsan, még a Milánói EICMA előtt egy héttel. Azt gondolom ez csak egy igen erős csali lehet, hogy figyeljünk jobban az angolok standja környékén. Szinte biztos, hogy van ott még valami izgalmas, ahonnan ez jött!
Biztosak lehetünk benne, hogy kiállítják a jövőre megújuló klasszikus modelleket, és tuti, hogy lesz új verzió a Tiger Explorerből is. Most azonban inkább vegyük szépen sorra, milyen lényegesebb dolgok változtak a huligán modellen:
Miután többször is lekapták kémfotósok az utcán próbálgatott modelleket, már amúgy vártuk, hogy mi sül ki a dologból. A fenti felsorolásból látszik, hogy alaposan belenyúltak az angol telivérbe a mérnökök, és a végeredmény az egyik legösszeszedettebben kinéző Speed Triple lett a modell történtében.
A hengerűrtartalom maradt a régi 1’050 köbcentiméter, de még akkor sem hagyhatták volna Hinckley-ben úgy a motort, ahogy van, ha ez a világ legjobbja lenne. Ugyanis már fenyegetően közel van az EURO4, amit nem ugorhatott volna meg a már említett 104 változtatás nélkül. Ennek jótékony mellékszála a 20 milliméteres szélességcsökkenés, ami a kezelhetőséget és a menetkomfortot javítja a kisebb pilótáknak. Azonban a legnagyobb eredménye ezeknek a fejlesztéseknek a több és egyenletesebb nyomaték, ráadásul 10 százalékkal kevesebbet is fogyaszt a motor! Ezt az égéstér, a dugattyúk, a hengerfej átdolgozásával és a fejlesztett ride-by-wire gázreakcióknak köszönhetően érték el.
Miközben az alapvető stílus egyenesen származtatható a régi modellből, az új kettős úgy néz ki sokkal karcsúbbnak és kifinomultabbnak, hogy nem vesztettek semmit a védjegyükké vált agresszivitásból. Egyelőre árat nem tudunk mondani, de 4-4,5 millió forint környékére várjuk a testvérpárt.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »