A Honda nagy csinnadrattával jelentette be, hogy a 2016-os modellévre megújulnak crossover motorkerékpárjai. A CB500X, az NC750X, a VFR800X Crossrunner és a VFR1200X Crosstourer ezentúl még modernebb formában igyekeznek kiszolgálni a vásárlók igényeit, ami ha kicsit cinikusak merünk lenni, mondhatnánk hogy néhány modellre igazán ráfért. Most már nem az unalmas felső-középosztálybeliség szürke hétköznapjai jutnak eszünkbe a két kisebb modellről majd, hanem igazán szemrevaló dögök lesznek – ahogy néztük a beetető fotókat!
NC750X
Az NC700X 2012-ben robbant be az európai piacra és azóta is a tíz legkelendőbb motorkerékpár közé tartozik az öreg kontinensen. Népszerűségét nem csak praktikus felépítésének és kiemelkedő teljesítményének köszönheti, hanem annak is, hogy a Honda mérnökei folyamatosan fejlesztik. A 2014-es évre például nagyobb hengerűrtartalmú erőforrást kapott, ezért ismerhetjük ma már NC750X-ként. Persze mindezek mellett a formaterv is elég konzervatív volt, most végre léptek abba az irányba is.
A 2016-os NC750X újdonságai:
teljesen átdolgozott, még terep-, illetve kalandmotorosabb jellegű idomzat, akárcsak a többi X modellnél
LED-es fényszóró és hátsó lámpa
70 milliméterrel magasabb szélvédő a pihentetőbb utazásért
a duplakuplungos automatikus váltó (DCT) S üzemmódja három alaprogramot kapott, így a pilóta mindig az aktuális időjárási és útviszonyoknak, valamint motorozási stílusának megfelelően szabályozhatja a hajtáslánc működését
új, egyenletesebb működésű Showa teleszkópok “dual-bending” szelepekkel állítható húzó- és nyomófokozati csillapítással
szabályozható előfeszítésű hátsó rugóstag
nagyobb bukósisak-tároló (21-ről 22 literre nőtt befogadóképessége). A rekesz ott helyezkedik el, ahol a hagyományos motorkerékpároknál az üzemanyagtartályt találjuk
új, kompakt, kis tömegű kipufogódob, ami még mélyebbé teszi a jellegzetesen pulzáló, 270 fokban elékelt főtengellyel hatékonyabbá tett erőforrás hangját
CB500X
Még jobbá, illetve fejlettebbé vált az X család kis mindenese, a Honda A2-es jogosítvánnyal is vezethető, végtelenül felhasználóbarát CB500X. A crossoveres jellegű, pörgős modell a következő újdonságokkal köszönti a 2016-os évet:
100 milliméterrel magasabb plexi a hatékonyabb időjárás-védelem érdekében
fénydiódás első és hátsó lámpa
szabályozható rugó-előfeszítésű felfüggesztés, állítható fékkar és átdolgozott, finomabban kapcsolható váltó
VFR1200X Crosstourer
A Honda X modellcsaládjának már idén is meglepően dögösen kinéző V4-es zászlóshajója számos ponton változik. A 2016-os modellév hozadékai a következők:
új, egy kézzel, precízen beállítható szélvédő
három alaprogramot kapott a DCT váltó S üzemmódja, így mindig az aktuális forgalmi helyzethez és motorozási stílushoz igazítható a hajtáslánc viselkedése. További újdonság a dőlésszög-érzékelő, melynek adatai alapján a vezérlőelektronika képes megállapítani, hogy lejtőn vagy emelkedőn halad-e a motor, és ennek megfelelően szabályozza a váltó működését. A duplakuplungos automatikus erőátvitel sikeréről sokat elárul, hogy 2014 óta a vásárlók többsége ezzel kéri a VFR1200X Crosstourert.
az erőforrás károsanyag-kibocsátása megfelel az EURO 4 előírásainak
új színösszeállítás
A VFR800X Crossrunner tavalyi, átfogó frissítését követően a teljes X család megkapta a crossover Hondák új, modernebb arculatát, kihangsúlyozva a mindenes szerepkörben is brillírozó modellek praktikus és dinamikus mivoltát. Halleluja!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »