Természetesen egyelőre csak az Egyesült Államokban – ahogyan az lenni szokott -, mivel ott a National Highway Traffic Safety Administration valóban foglalkozik a gépjárművel közlekedőkkel, nem csak papírokat tologat, mint mifelénk szokás. Közben Ausztráliában és Kanadában is visszahívást jelentettek be az adott modellekre, ám ott nem mondtak mennyiséget. Az Államokban azonban 14’575 darab motorkerékpárt érint a probléma – a 2013-as modellévtől 2015-ig -, ami az üzemanyagszint érzékelőjének hibája. A két lókötő a a CBR500R és a CB500F. Szerencsére a CB500X modellt nem érinti a hiba, mivel egészen más üzemanyagtartályt kapott, és eddig nem jelentették ugyanezt a típusú gondot.
Az NHTSA jelentése szerint a problémát az okozza, hogy a szintjelző úszójának tartója bizonyos környezeti és útviszonyok kombinációja esetén deformálódhat, és akár teljesen le is válhat az érzékelőről – ami alapvetően hibás szintjelzést okoz. Ez önmagában is problémás lehet, mert egy kietlenebb vidéken történő túrán akár bajba is kerülhet a váratlanul kifogyó üzemanyag miatt a motoros. Néhány esetben azonban még az is előfordult (nem vicc!), hogy az elszabadult alkatrész rövidzárlatot okozott a benzinpumpa elektromos bekötésénél, ezzel kiütve annak biztosítékát és mozgásképtelenné téve a motort akár váratlan helyzetben is. Érdekesség, hogy már 2013. júniusában értesítették az amerikai Hondát a kereskedők a problémáról, aki közvetítette a kifogást a gyártást végző Thai Honda Manufacturing (THM) részére. Ők megpróbálták reprodukálni azt, de nem sikerült nekik, így elsüllyesztették a dolgot. Azonban újra előjött a jelenség 17 motornál – na ekkor már beszállt a japán főhadiszállás is, akik hogy-hogy nem rájöttek, mi okozhatja a hibát és sikerült reprodukálniuk is azt. Most a kereskedők kicserélik a hibás érzékelőt, akinek pedig eddig pénzért javították, azokat kártalanítják.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »