A Yamaha modelloffenzívája töretlenül halad előre: bemutatták a “Sport Heritage” motorépítési filozófia újabb megtestesítőjét, a 2016-os modellpalettát erősítő XSR700 modellt. A hivatalos sajtóanyag szerint ezek a motorok egyfajta tisztelgések a márka múltbeli ikonikus motorkerékpárjai előtt, amelyek soha nem kötöttek kompromisszumot a motorozási élmények terén.
Az újdonság konkrét “felmenője” az XS650 (lásd galériánkban), amelynek “gyorsabb fia” (angolul “faster son”) az XSR700. Mit akar ez jelenteni? Azt, hogy a jelenlegi retró stílusú Yamahák mindegyike büszke elődeire, de motorozási élményében és műszaki tartalmában a legteljesebb mértékben megfelel a jelen és a jövő motoros nemzedékének.
Az XSR700 megalkotása során a Yamaha szorosan együttműködött a los angelesi Shinya Kimura motorépítő mesterrel. A cél egy olyan egyedi, retró stílusú utcai motor létrehozása volt, amely felidézi a hetvenes-nyolcvanas évek legendás XS650 családját, ugyanakkor erőforrása, futóműve és fékjei terén tökéletesen modern masina.
A gép mozgatásáról egy 689 köbcentiméteres, 270 fokban elékelt főtengelyű soros kéthengeres blokk gondoskodik. Legnagyobb teljesítménye 75 lóerő, forgatónyomaték-maximuma pedig 68 newtonméter – kiemelik, hogy ez utóbbit nagyon egyenletesen és széles tartományban adja le, így rendkívül kellemes és dinamikus motorozási élményt biztosít lovasának. Aki párhuzamot vél felfedezni az MT-07 hasonló adataival, az amúgy jó nyomon jár…
A többi alegységet mondhatjuk manapság szokásosnak is: acélcsöves váz, elöl viszonylag meredeken beépített teleszkópok (24,5 fokos villaszög és mindössze 90 milliméteres utánfutás), hátul majdnem vízszintes központi rugóstag. A rugóút elöl és hátul egyaránt 130 milliméter, tehát akár viszonylag komfortos motor is lehet az XSR700. Elöl 282 millis dupla féktárcsa négydugattyús fékekkel, hátul 245-ös szimpla, a blokkolásgátló alap.
A stílus testreszabhatóságának alapja a könnyen cserélhető hátsó váznyúlvány is. A szépen formázott üzemanyag-tartály 14 literes, ami a motor nem kimondottan túra jellegéhez bőségesen elegendő hatótávot fog nyújtani. Amit mindenképpen ki kell még emelni, az a teljesen menetkészen is csupán 186 kilogrammos tömeg (igen, ABS-szel és tele tankkal ennyi!), ami nagyon jó eséllyel valóban komoly motorozási élményt fog nyújtani – főleg, hogy a Pirelli Phantom abroncsok az ígéret szerint igen jó tapadást garantálnak majd.
A 2016-os Yamaha XSR700 két színben lesz elérhető: ezek a Forest Green és a Garage Metal. A motorjukat egyéniségükhöz szabni vágyók számára pedig azonnal egy komoly “Faster sons” kiegészítő csomag családot is piacra dob a gyár. A gép állítólag már idén novemberben a szalonokban lesz – hogy Magyarországon is, azt nem tudjuk, mint ahogy egyelőre a kiskereskedelmi árát sem közölték hivatalosan.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »