Tavaly három túrát szerveztünk kedves olvasóinkkal – ezt a jó szokásunkat idén is szeretnénk megtartani. Mint ahogy azt is, hogy minden ilyen gurulásra hozunk valamilyen éppen aktuálisan nálunk tartózkodó tesztgépet, amelyet a velünk motorozó túratársak testközelből is szemügyre vehetnek. Idei első menetünk célpontja a Cserhát talán legszebb pontja, a festői Hollókő – de persze egyéb programok is tervben vannak.
Kistarcsa és Kerepes határában található a 3-as főút mellett egy OMV benzinkút – itt fogunk reggel találkozni. A megszokott “tele tank – üres hólyag” mottó jegyében 10 órakor elindulunk, és a mellékelt térkép szerinti útvonalon csupa alsórendű aszfalton (tehát minden fizetős szakaszt kerülve) gurulunk Hollókő felé. Sebességünk nem fogja meghaladni a megengedettet, azonban vánszorogni sem szeretnénk, így kimondottan kérjük, hogy csak a nyolcvanas sebességet minimálisan tartani képes motorokkal gyertek. Hollókő az indulástól 112 kilométerre van, így ott fogunk először megállni.
A célpontban nagyjából 1,5 órás szabad programot hirdetünk, vagyis mindenki kedvére sétálhat egyet Hollókő utcáin, ebédelhet – vagy ha akar, eljöhet Alsótold mellé egy kecskefarmra, ahol különleges mézeket és sajtokat is vásárolhat. A megérkezéskor meghirdetett időpontban aztán újra nyeregbe pattanunk, és folytatjuk utunkat a Cserhát gyönyörű utacskáin.
Egészen a Bánki tóig haladunk, ahol ismét megállunk egy rövid időre – ez nem lesz több fél óránál. Megcsodáljuk a tavat, aztán megyünk is tovább immáron Dél felé a 2-es úton. Ezen a szakaszon akár szét is szakadhat a mezőny (a Bánki tónál hivatalosan elköszönünk egymástól), mert aki tempósabban akarja élvezni a kanyargós részeket, azt nem tartjuk vissza ettől. Váctól mindenki egyénileg dönti el, hogy a fizetős M2-esen, vagy a lassabb, de forgalmasabb 2-es úton halad tovább.
Természetesen néhány izgalmas idei újdonságot is hozunk a túrára: az érintett hétvégén két világviszonylatban is vezető gyár egy-egy 2015-ös modellje fog teszten tartózkodni nálunk. Az egyik a BMW csupasz boxerének új, immáron folyadékhűtéses változata, a legújabb R1200R. A 125 lóerős élménygép hosszú idő után hagyományos teleszkópos első futóművet kapott – így mi is izgatottan várjuk, hogy kiderüljön, mit tud.
A másik – még a bajor vasnál is sokkal tekintélyesebb – tesztmotor a Harley-Davidson rendkívül markáns arccal ellátott giga-krúzere, a vásárlók visszajelzése által optimalizált Road Glide lesz. Mégpedig a fenti képen látható feltűnő színben fogja felvezetni a sort. Itt tudtok jelentkezni a túrára – gyertek minél többen, és guruljunk egy jót együtt!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »