A Yamaha bemutatta a WR450F Rally-t, ami kifejezetten a nagy terepversenyek kihívásaihoz készült – mint a Dakar. A Yamaha Olaszország és a Rebel X Sports által fejlesztett WR nyergében Manuel Lucchese-t láthatjuk a nagyobb megmérettetéseken, de 13’490.- euróért bárki magáénak tudhat egy ugyanilyet. Ráadásul egy átalakító szett is kapható már hozzá, azoknak akik túl hamar rárepültek a jövő évi WR450F-re, így – a gyári motor árán felül – potom 5’690.- euróért elkészíthetik a saját versenykész rallygépüket.
Bár gyárilag a hardendurónak meglehetősen korlátozott a hatótávolsága, az olaszok nem bízták a véletlenre, hogy elérjük-e egy hosszabb szakasz végét: a különálló első és hátsó üzemanyagtartályban összesen 28,58 liter versenyüzemanyagot cipel magával a sivatagi hajó, amivel nagyjából 300 kilométerre képes versenykörülmények között.
A rallymotoroknál már-már hagyományosnak mondható módon készítettek egy win-win megoldást a vésztartalék innivaló, és vészhelyzeti szerszám- és alkatrész tárolására: a blokk előtt-alatt kartervédőként helyezték el az ezeket tároló dobozokat.
Pontos adatok nincsenek a motorteljesítményről, de az biztos, hogy alul és felül is nagyobb teljesítményt biztosító kipufogórendszerrel szerelték fel a gépet, illetve a motorvezérlést is versenyorientáltabbra írták.
A fejidomot igazi versenyokosságból gyorszárakkal rögzítették a tankhoz, így egy – a motorra nem csomót kötő – piff-puff után a szervizparkban jelentősen csökkenhet a gépre fordítandó idő. Ez a viadalokon egyedül, segítség nélkül induló privát versenyzőknek számít csak igazán, ahol az alvásidőt veszi el minden szereléssel töltött pillanat.
A toronyszerű fejidom belső oldalán egy egész szórakoztatócentrum kapott helyet: RNS Tripmaster és a roadbook elektromos mozgatású tartója – mindez egy csinos kis gombcsoporttal vezérelhető a bal kormánykapcsolóról. Ráadásul az egész navigációs hóbelevancot egy speciális tartóra kell rögzíteni, amivel együtt percek alatt eltávolítható – így hagyományos enduróversenyekre is könnyedén átalakítható a rally WR.
A fényszórók a mai korhoz illően 50 wattos LED diódákból ontják a világosságot – egy speciális tartóba építve, amely mindenféle tükröződést megakadályoz a fejidom belső részein vagy a szélvédőn. A sok elektronikát és a komoly fényforrást ellátandó a WR gyári 7 amperórás akkuját egy 14-es lithium ion pakkra cserélték. Az már csak hab a tortán, hogy az első, gyárilag 250 milliméteres féktárcsát 270-esre módosították arra az esetre, ha nagyon meg kéne állni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »