Az ausztrál TAC (Transport Accident Comission, vagyis Közúti Balesetmegelőzési Bizottság) érdekes módon közelíti meg a közúti tragédiák megelőzésének kérdését. Korábban már láthattátok munkáikat az Onroadon is – most pedig itt egy újabb gyöngyszem a távoli kontinensről. A cél ezúttal az autósok figyelmének felhívása arra, hogy jobban figyeljenek, mert a tükreikben nem látható bármelyik holttér rejthet egy motorost. Ezt pedig akkor értheti legjobban meg a négykerekű vezetője, ha egy kicsit maga is motorossá válik.
Az úrvezetők egy része ugyanis még ma is úgy tekint a két keréken közlekedőkre, mint akik azért vannak ott, hogy megnehezítsék az ő életüket. Folyton feltűnünk valamelyik tükrükben, változtatjuk helyzetünket a forgalomban – az ilyen sofőrök pedig nem is fognak szeretni minket. A nagyobb baj, ha nem vesznek észre és ezzel balesetet okoznak. A filmben a láthatóan nem rossz szándékú autósnak megadatik az, ami a valóságban nem: megáll az idő, ő pedig a motoros bőrébe bújhat. Így személyesen élheti át, mi mindenre kell egy ilyen járművet vezetve figyelnünk. Csúszik a felfestés, megadja-e a behajtóról érkező autó az elsőbbséget – és ha nem, merre menekülünk -, mi van ha belekerülünk a kamion holtterébe, illetve ha az autós (aki jelen esetben éppen az “eredeti” motoros) ránk húzza a kormányt, mert egyáltalán nem vett észre. Tanulságos egyperces…
Természetesen nekünk, motorosoknak is tanulságos a videó. Mert minden pillanatban tisztában kell lennünk vele, hogy a körülöttünk levő járművek tükrei mekkora holtteret rejtenek el annak sofőrje előtt – és főleg, hogy mi ne motorozzunk abban, mert akkor bizony láthatatlanok vagyunk! Tehát a mi feladatunk, hogy láthatóak és észlelhetőek legyünk a forgalom körülöttünk levő valamennyi résztvevője számára. Mert ha nem adjuk meg a lehetőséget a többieknek, hogy észleljenek – ehhez elég egy gyorshajtás is -, akkor úgyis mi húzzuk a rövidebbet. Akkor pedig fújhatjuk, hogy a KRESZ szerint elsőbbségünk volt-e vagy sem.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »