Éppen, hogy lezajlott a kölni Intermot kiállítás, amely rengeteg újdonsággal örvendeztette meg a motoros világot, máris az egy hónap múlva kezdődő milánói EICMA-ra készülnek a gyártók. Azt hihetnénk, hogy a legtöbb puskaporukat ellőtték már az idei évre, ám van még bőven meglepetés a tarsolyukban. A Ducati is nyilvánvalóvá tette, hogy 2015-re teljesen új Multistradával szállnak harcba a vásárlók kegyeiért, de óvatosan bánnak az információ morzsákkal az olaszországi bemutatóig.

A jelenlegi Multistrada külsejét is némileg átszabják, ám az igazi változás a gép szívét érinti majd
Ha sokat nem is változtatnak a Multistrada fő vonásain, akkor is hozzáigazítják a jelenlegi Ducati arculathoz, amely a Panigalét is jellemzi. A legfőbb változás, amelyről hallhatunk, hogy az új Testastretta 11° L2-es erőforrás változó szelepvezérléssel rendelkezik majd. A motorkerékpároknál sem számít újdonságnak az efféle megoldás, a Honda több mint egy évtizede használja a VFR800-as modellekben – kezdetben nyers volt az átmenet, mára viszont nagyon finoman történik a váltás. A Ducatinál szeleprugó nélkül működik a vezérlés, úgynevezett dezmodromikus módon, így külön csemege lenne, ha ezt megfejelnék egy VVT-jellegű változó működéssel.
Ezzel a megoldással még nagyobb teljesítményt csikarhatnak ki a blokkból, amelyre valljuk be, szüksége is lesz a taljánok allrounder motorjának. A jelenlegi mezőny szépen lassan felzárkózott, sőt már le is hagyták a 2010-ben bemutatott modellt. A KTM Super Adventure például 160 lóerővel csábít, de hamarosan a BMW S1000RX-ről is lehull a lepel. Ilyen ellenfelek mellett a Ducatinak sem árt némi frissülés, hogy versenyképes maradhasson.
Cimkék:
A japán gyár már jövőre ismét bekapcsolódik a motoGP királykategóriájának küzdelmébe. Versenymotorjukat álló- és mozgóképen is megcsodálhatjuk.
Elolvasom »Az amerikai tuningcég, a Rizoma végtelenül igényes átépítéseiről vált ismertté. Most a bajorok jubileumi klasszikusát is átfésülték.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »