A kaliforniai építők a szériában gyártott motorok „finomhangolására” szakosodtak. Apróságokat cserélgetnek csak ki, a végeredmény mégis sokkal elegánsabb lesz a kiindulási állapotnál. Egy-egy fékfolyadék-tartály, fékkar vagy tükör, markolat- vagy éppen lábtartó módosítása ugyanis képes a motor egész képét pozitív irányban megváltoztatni. Az Intermot kiállításon a Rizoma egyik fő attrakciója természetesen a hazainak számító bajor gyár, a BMW egyik jelenleg kapható legszebb klasszikus motorjának, az R nineT-nek a végletekig kicsinosítása volt.
Alapvető szerkezeti átalakítást nem végeztek a lég-olaj hűtéses boxeren, a sok-sok „apróság” azonban gyönyörű összhatás-beli változást eredményezett. Nézzük, mik módosultak! A gépre a hetvenes évek stílusát idéző kormánycsutkák kerültek (vagy igény esetén másik egyenes kormány), valamint módosított hátsó váznyúlvány új sárvédő-betéttel (az utasülés csupán formaság, lábtartó híján láthatóan szigorúan egy személyesnek tervezték a vasat), igény szerint hagyományos, vagy oldalról benyúló rendszámtábla-tartó, teljesen új hátsó lámpa és irányjelzők.
Ezeknél is többet dob a Rizoma által készített első sárvédő, az alumínium légterelő idom, a blokk- és hengerfej borítások (az utóbbi szerintem egyenesen meseszép!), a kipufogók és a tükrök. Hogy mindez mennyibe kerül? Rengetegbe… Amennyiben valaki nekiáll összeadogatni az egyes kiegészítőket, hamar elérheti az ötezer eurót is – nekem legalábbis sikerült. De mindegy is mi a végösszeg, hiszen észvesztően néz ki így az R nineT!
Cimkék:
A Ducatinál az új Multistrada számára a változó szelepvezérlést összekombinálták a desmodromikus vezérléssel.
Elolvasom »A hangvillások a legismertebb világjáró motoros segítségével népszerűsítik nagy túraendúrójukat. Bemutatkozik a Yamaha Destination Adventure.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »