A legendás amerikai gyár marketing szakemberei pontosan tudják, hogy akkor van esélyük a piac egyik vezető motorkerékpár-gyártói pozíciójában tartani a céget, ha a legteljesebb mértékben azt gyártják, amit a márka iránt rajongó vásárlóközönség szeretne. Ezért útjára indították a Rushmore projectet, amely a motorkerékpárok fejlesztési folyamatának legelső fázisává tette a vevői igények felmérését. (Bár belegondolva ennek mindig is így kellett volna működnie, amióta a marketing nevű mágia létezik, de nagyon ne mélyedjünk el ebben az irányban. Maradjunk a motoroknál…) Így azután tegnap Milwaukee-ban immáron a Rushmore jegyében bemutatták két első 2015-re datált modelljüket, a Road Glide-ot és a Road Glide Specialt, a legendás cápaorr legújabb képviselőit.
A motoron mindenekelőtt teljesen újratervezték a fejidomot: három különböző csatornán vezetik el a levegőt, így a lehető legcsekélyebbre mérsékelték a vezető körüli turbulens áramlatokat. Ugyanakkor annyi légmozgás bőségesen megmaradt, hogy a motorozás élménye csorbítatlan lehessen.
A kormány 14 centiméterrel került közelebb a vezetőhöz, mint az elődmodellen volt, így mind a kényelem jobb lett, mind pedig a motor irányíthatósága javult a 2015-ös modellévre. Hiszen nem az igazi, amikor – főleg egy alacsonyabb pilótának – nyújtóznia kell a bobber kormánya után.
Vadonatújak a dupla “Daymaker Reflector LED” lámpák, amelyek nevüknek megfelelően nappali világosságot csinálnak a motor előtt: tompítotton 85 százalékkal több szórt és 6 százalékkal több éles fényt adnak a régi halogéneknél. Reflektoron ugyanezek a számok 35 és 45 százalék. Komoly eredmény – ráadásul a motor észlelhetősége is sokkal jobb lett velük. A 16,5 centiméter képátlójú teljesen színes LCD kijelző a műszerfal fölé, tehát a vezető látóteréhez igen közelre került a fejidom belső oldalára. A gyár szakemberei szerint ez lesz minden idők leginformatívabb Harley-Davidsonja.
Természetesen a biztonságból sem akartak áldozni, így a Road Glide modell opcionálisan, a Road Glide Special pedig alapfelszereltségként blokkolásgátlós fékekkel rendelkezik. Elöl két-, hátul egy tárcsa segít a hatékony lassításban. Rebecca Bortner a 2015-ös újdonság bemutatásakor kiemelte az aerodinamikai fejlődést, amelynek köszönhetően igen hatékonyan csökkent a motor légellenállása (kevesebb levegőt tol maga előtt a hatalmas fejidom) és nőtt a leszorítóerő (vagyis jobb úttartással fog rendelkezni a 2015-ös modell, mint elődei).
A Road Glide és Road Glide Special modellek első példányait a kiemelt amerikai kereskedésekbe már idén augusztus 26-tól elkezdik szállítani – azután rövidesen vélhetően megérkeznek Európába is. Hiszen itt is divatba jöhet a cápaorr!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »