Az első 24 órást 2005-ben szervezte meg a Bike Maraton Egyesület. Azóta egy híján minden évben volt valamilyen motoros túraversenyük, ahol az állóképesség mellett a tájékozódási és navigációs képességek is komoly szerepet játszottak az eredményes teljesítésben.
A 2013-as esemény kiemelt támogatója a BMW Magyarország volt, ennek megfelelően a viadal a balatonboglári Full-Gas szalon elől indult. Magyar, szlovén és horvát utakon kellett motorozni, majd – tavalyi újdonságként – egy rövid éjszakai pihenő várta a motorosokat a Mecsekben található Sikondafürdőn.
A BMW Motorrad számára ugyanis kiemelten fontos a motorosok biztonsága, így a Bike Maraton Egyesület is változtatott a klasszikus, szinte folyamatos motorozásból álló 24 óráson, és beiktattak egy rövid éjjeli pihenőt. Így a sok nyeregben töltött óra után mindenki egy meleg vacsorával – és akár egy jó sörrel – a gyomrában néhány óra alvás után másnap pihenten pattanhatott újra nyeregbe.
Ennek a rendszernek köszönhetően egyrészt a balesetveszély (éjszakai fáradtság és főként a vadak jelentette rizikó) csökken, másrészt az út teljes hosszában élvezheti mindenki a szép tájakat és utakat. A tavalyi verseny fődíjaként pedig a győztesek részt vehettek egy BMW Motorrad Vezetéstechnikai Tréningen – hogy még jobb motorosként próbálhassák megvédeni címüket 2014-ben.
Idén is várja a motoros teljesítménytúrák szerelmeseit a BMW Bike Maraton, amelyre a hagyományos időpontban, július második hétvégéjén, azaz 2014.07.12-13-án kerül sor. A rajt ezúttal a Wallis Pest márkakereskedésben, a budapesti Váci úton lesz. Innen részben magyar, részben pedig szlovák utakon – amelyek természetesen jellemzően sem fő-, sem egyenes utak nem lesznek – jut el a mezőny Egerbe, ahol egy vacsi és némi pihenés után másnap kora reggel újra nyeregbe pattanhatnak motorosok és utasaik. Hiszen ez a verseny akár két személlyel is minden további nélkül teljesíthető – ahogy tették azt sokan tavaly is.
A 2014-es BMW Bike Maraton természetesen tartogat újdonságokat is. Egyrészt nem a teljes távolság fog az értékelés alapjául szolgálni, csupán egyes speciál szakaszok. Végig a szokásos roadbook-szerű itinerrel kell navigálni, de az átlagsebességet (amely tavaly az értékelés kizárólagos alapját jelentette) csak egyes, viszonylag folyamatos haladást biztosító szakaszokon fogják ellenőrizni a szervezők. Ugyanakkor a tempó mellett figyelni fogják a csapatvezető motorok által megtett távot is – vagyis idén már nem lehet büntetlen száguldozással behozni az esetleges útvonaltévesztéseket.
Nevezni már lehet a Bike Maraton egyesület honlapján. A versenyben két vagy három motorból álló csapatok indulhatnak – azonban mindenki egyénileg regisztrál, a csapatalakítás ráér a rajt előtti adminisztrációnál. Reméljük, minél többen jöttök, hogy megpróbáljátok elhódítani a serleget a tavalyi győztesektől! (Természetesen az Onroad csapata is ott lesz FeR1 vezényletével.)
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »