Valamikor egy ugyanilyen névre hallgató robogóval kezdtem meg “nagymotoros” pályafutásomat. Ötvenes korszakom után ugyanis egy Yamaha Majesty 125 volt az első motorunk. Régen volt, de máig jól emlékszem rá. Nagyon szerettük, igaz szinte csak városon belül használtuk. Ami megmaradt emlékként, hogy két személlyel már nagyon nehezen birkózott meg az emelkedőkkel, no meg hogy nagyon keveset – alig több mint két litert száz kilométerenként – fogyasztott. No meg hogy a térdeim nagyon fáztak rajta télen (hosszúak voltak a lábaim ahhoz a régi változathoz), és hogy amikor szintén a hideg miatt vettem egy hatalmas plexit rá, a végsebessége visszaesett 100-ról 85 kilométer/órára. Na de ne a múltat idézzük, hiszen sokaknak jó hír lesz, miszerint jön egykori első motorom utódja: érkezik a Yamaha Majesty S!
Nagyon pofás kis darabot rajzoltak a hangvillások formatervezői. A motor láthatóan nagyvárosi cikázásra lett kitalálva: alig több mint két méter a hossza és éppen csak meghaladja az 1’400 millimétert a tengelytáv. Ugyanakkor az ülés elég magasan van: 795 milliméter – ennek és a teljesen vízszintes padlólemeznek köszönhetően vélhetően kényelmes és felegyenesedett testhelyzetben lehet majd motorozni rajta. (Annak idején a Majesty után egy Versity nyergében is eltöltöttem némi időt és kilométert – ez a gép felépítésében és filozófiájában némileg arra is emlékeztet.)
A haladásról egy nyolcad literes egyhengeres és természetesen négyütemű erőforrás gondoskodik. Legnagyobb teljesítménye 12 lóerő, nyomatéka 11 newtonméter. Vagyis nincs annyira kihegyezve, mint mondjuk az X-City 125, de a BW’s 125-nél azért lényegesen erősebb. Ez azért jó, mert előbbi elég sokat fogyasztott, utóbbi viszont tényleg harmatgyengén haladt a forgalomban – így a Majesty S könnyen lehet az egészséges optimum. Tömege is a két korábban próbált márkatársa között helyezkedik el: 148 kilogramm folyadékokkal együtt.
Az iwatai újdonság érdekessége még, hogy a hátsó központi rugóstagja vízszintesen került beépítésre, így vélhetően az ülés alatti tárolórekesz nem lesz túl apró benne. Ugyan nyilván nem a száguldozók kedvenc fegyvere lesz az új nyolcadliteres Yamaha, de azért nem árt ha meg is tudnak majd állni vele az őt használó motorosok. Erről az elöl és hátul egyaránt 13 colos könnyűfém kerekeken található, a kategóriában meglehetősen méretesnek számító 267, illetve 245 milliméter átmérőjű féktárcsákkal dolgozó lassító rendszer gondoskodik.
A Yamaha ígérete szerint az új Majesty S nagyon kedvező árú robogó lesz – hogy mennyibe fog hazánkban kerülni, azt sajnos pontosan még nem tudjuk. Amint kiderül, természetesen frissítve lesz jelen cikkünk. A tesztlehetőségét pedig a magam részéről már nagyon várom…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »