Amennyiben nem csak évente kétszer húzod fel, hanem napi szinten nyüstölöd, még a legmagasabb minőségű bukósisak is elhasználódik. Először csak kitágul a belső rész szivacsozása, hiába mosod a bélést, az is reménytelenül elpiszkolódik idővel. Ekkor már a biztonsági követelményeket sem tudja maradéktalanul ellátni. Ugyan fel lehet újítani a belsőt – ezzel időt még csak-csak nyer az ember, de aztán egyszer csak nincs tovább. Még rosszabb a helyzet, ha “rendeltetésszerűen” használod, magyarul oda is vered az aszfalthoz. Jó érzésű motoros ilyenkor már nem hordja tovább. Veszünk egy újat, a régit pedig vagy eladjuk használtan egy olyan motoros társunknak, aki nem engedhet meg magának szűz bukót és vállalja az öreg (vagy már enyhén sérült) fejvédő viselésének többlet kockázatát. Mármint egy baleset esetén.
No de mit tegyünk, ha mégsem dobjuk fel valamelyik internetes aukciós portálra a használt bukónkat? Vagy a polcon fog porosodni a fészerben a következő lomtalanításig (vagy örökkön-örökké), vagy marad az a változat, hogy valamilyen új funkciót találunk neki. Lehet fejre állítva virágföldet tölteni bele és valamilyen szép dísznövényt ültetni a nyílásába. De akár csinálhatunk belőle állólámpát is a nappaliba. Mint két képünk mutatja a remek példát. Persze ízlések és pofonok kérdése, kinek jön be egy ilyen világítótest – de ha kicsit igényesebb bukósisak képezi a kiindulási alapot, akár még jól is mutathat…
Természetesen nem új az ötlet. Annyira nem, hogy az Egyesült Államokban (ahol mindenféle értelmetlen dolog eladható, ugye…) konkrétan árulják is a képeken látható lámpásokat. A Georgeus George Art honlapján a fekete rohambiliből és a fehér nyitott bukóból fabrikált világítótestek is megrendelhetők – előbbi 40, utóbbi pedig 50 amerikai dollárért (nagyjából 9, illetve 11 ezer forint). Amennyiben minden vágyad egy ilyen szobadísz, lehet hogy jobban megéri keresni egy használt bukót a garázsban, és nekiállni saját kezűleg kivitelezni…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »