Nem árt vigyázni a KTM-esekkel, néha szeretnek füllenteni – vagy csak a motorjaik képességei miatt fel sem tűnnek nekik az akadályok? Mindenesetre egy angol narancshívő jól bevitte a málnásba a bálnásokat – egészen másként fest ugyanaz az endurós ösvény egy 350 Freeride nyergében, mint például egy BMW R1200GS-sel.
A böhöm nagy endurótól kezdve a közepesen nagy endurón át egészen a kis szöcskékig szerepelnek vasak az alábbi filmecskében. A terepképesebb túra-enduróval rendelkezők szeretik az orruk alá dörgölni a bokszereseknek, hogy csak a státusszimbólum eszközét testesíti meg a nagy BMW GS. Ennek ellenére a motoros társadalom nyomokban tartalmazhat még néhány elszánt fazont, akik komolyan veszik a reklámszövegeket és próbálnak azoknak eleget tenni.
Olyan ösvényeken teszik próbára többek között a BMW F800GS Adventure-t és az R1200GS Adventure-t, ahová józan ítélőképességgel megáldott természetjáró maximum gyalog kívánkozik – a fékezett habzású bakancsosok még úgy sem. Kellő elszántság és kalandvágy után viszont nincsen olyan akadály, amely megállítaná a nehézlovasságot – igaz, a széles bokszermotor tud meglepetést okozni olyan helyeken, ahol egy karcsúbb felépítésű gép könnyedén átcsusszan.
A terep nehézségéről tesz tanúbizonyságot, hogy a banda tagja egy KTM 690 Enduro is – szépen terelgeti a lovasa a masinát, de a videó végén azért látszik, hogy egy-két akadály bizony neki is feladta a leckét. Sokak szerint szenvedés ekkora nagy motorokkal ilyen helyekre menni – szerintem pedig az igazi élet a saját komfortzónánkból kilépve kezdődik. Lehet, hogy a pillanat aktualitásában nem a legjobb dolog egy kétmázsás döggel küzdeni – később visszagondolni rá viszont felemelő érzés
Cimkék:
Futurisztikus motor rajzai jelentek meg az indiai gyár nevével fémjelezve. Fog valaha ilyet készíteni a Royal Enfield?
Elolvasom »Ilyen mélyre még Rossi sem döntötte soha a technikát egy kanyarban sem. A képen látható legalább 85 fokos érték mindent felülmúl.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »