Tavaly nagy csinnadrattával mutatták be az MT-09-et a Yamahánál. Az utcai motorok közé robbant be a streetfighter jellegű vas és szinte mindenkit megbabonázott a rendkívül jól sikerült háromhengeres blokkjával. A tesztelők sorra dicsérik – kiváló menettulajdonságai és versenyképes ára miatt az egyik legjobb választás a kategóriájában.
Ezt a szelet kellene befognia a japánoknak a vitorlába és más jellegű kétkerekűket is kiadni ezzel a motorfelépítéssel. Különböző sportmotorokról már elindultak a pletykák és híresztelések – most viszont egy egészen újszerű megközelítés érkezett a Yamaha MT-09 alapjaira. Rajongók fejéből pattant ki az ötlet, amely szerint miért ne lehetne egy túra-endúrót felhúzni a három henger köré?
Egy olasz tervező – Oberdan Bezzi (számos munkájáról számoltunk már be korábban) – meg is rajzolta, szerinte hogyan nézne ki a Triumph Tiger 800XC ellenfelének szánt modell. A Yamaha gyár palettáján két neves, endúrós múlttal is rendelkező túramotor van jelenleg – igaz a nagyobbik már csak nevében büszkélkedhet ilyen felmenőkkel. A 660-as és az 1200-as Tenere közé jól illeszkedne egy harmadik tereptúrázó – szerényebb teljesítménnyel, hosszabb rugóutakkal a Yamahát kedvelő világjárók kedvencévé válhatna.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »