Nagy-Britanniában immáron sorozatban a harmadik esztendő volt a 2013-as, hogy az első számú hazai gyár, vagyis a Triumph lett a legsikeresebb nagymotor-értékesítő. A számok nyelvén ez annyit tesz, hogy az 500 köbcentiméternél nagyobb kétkerekűeket vizsgálva tavaly 7’524 paripát értékesített a brit gyár, amely elegendő volt nekik a piacvezető pozíció megtartásához. Rick Cawley, a cég vezetője szerint ennek elsődleges oka, hogy több éves modellfejlesztési stratégiájuk mostanra nagyon beérett. “Jelenleg 24 modellt kínálunk, így sportostól a cruiserig, retrótól a kalandmotoron át a luxustúrázóig minden motorral kapcsolatos igényre van megoldásunk. Ezért tudunk piacvezetők lenni a hazai eladásokban és ezért nő világviszonylatban a részesedésünk évről évre.”
A magyarországi számokat megnézve azt látjuk, hogy sajnos nem ennyire optimista a helyzet. Ugyan az angol márka képviseletének eladásai szépen nőttek az előző évhez képest (százalékosan vizsgálva mindenképpen), azonban a piac egésze sajnos nem mutat áttörésre utaló fejlődést. A legnagyobb bajt talán az okozza, hogy a várakozásokkal ellentétben a 125-ös kategória liberalizálása (vagyis a B125-ös jogosítvány bevezetése) semmilyen pozitív változást nem hozott. Talán mert nem sikerült jól megvalósítani? Ki tudja… Mindenesetre íme a konkrét hazai értékesítési adatokat bemutató táblázat:
Pozíció |
Márka |
Eladások 2013 (db.) |
Eladások 2012 (db.) |
Változás (%) |
1 |
Honda |
781 |
850 |
-8,12 |
2 |
Suzuki |
218 |
84 |
159,52 |
3 |
BMW |
216 |
146 |
47,95 |
4 |
Yamaha |
134 |
125 |
7,20 |
5 |
Piaggio |
115 |
130 |
-11,54 |
6 |
Keeway |
65 |
90 |
-27,78 |
7 |
Kawasaki |
61 |
57 |
7,02 |
8 |
Triumph |
58 |
36 |
61,11 |
9 |
KTM |
49 |
60 |
-18,33 |
10 |
Harley-Davidson |
49 |
33 |
48,48 |
A számokból az látszik, hogy a Honda piaci elsősége tavaly sem forgott veszélyben egy pillanatig sem. A második helyre feljött a korábbi tetszhalotti állapotából feléledni látszó Suzuki, míg a BMW éppen csak visszacsúszott a bronzérmes pozícióba – miközben jelentősen javultak az eladásai. A többieknél egészen apró eltérés mutatkozik a 2012-es esztendő értékesítéseihez képest. No és hogy ki ne hagyjuk a hazai területen első helyen tanyázó Triumphot: a magyar képviselet 61 százalékkal tudta növelni értékesítéseit – így az első tízből a Suzuki után ők tudtak a leginkább fejlődni.
Most már csak a piac egészének kellene jelentősen javulnia, hogy ne csupán a százalékban kifejezett statisztika, hanem a konkrét darabszámok miatt is mosoly költözzön a hazai újmotor-értékesítők szája szegletébe.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »