Az MV Agustáról is tudvalévő, hogy szeretnének nagyobb szeletet kihasítani a prémium motorok tortájából – kézenfekvő megoldás tehát az újabb modellek bemutatása. Ezt a lépést a 2013-as milánói motorkiállításra tartogatták, valami miatt azonban kimaradt a sorból a Dragster nevezetű darab.
Még jelenleg sem hivatalos a motor létezése – egyelőre csak információ morzsák találhatók a világhálón róla. Vannak részletek, amelyek inkább tűnnek pletykának, mintsem igaznak – vannak viszont hihető darabok is a kirakósban. Annyit lehet tudni, hogy a Brutale családot bővítenék ezzel a 800-as, háromhengeres géppel – a kiszivárogtatott márkajelzés mellett jól olvasható az új típus neve is.
A fantázia szintjén létező részletek egy olasz szaklapnak köszönhetőek – úgy gondolják, hogy turbófeltöltővel érkezhet egy új izommotor. Nem elvetendő a gondolat, hiszen a tavalyi ősz során számos koncepció látott napvilágot, amelyen a plusz levegőt valamiféle feltöltés segítségével szállítanák az égéstérbe. Így az új Dragster teljesítménye mintegy hatvan százalékkal javulna az eredeti 125 lóerőhöz képest. Ezzel méltó ellenfele lenne a másik ikonikus olasznak, a Ducati Diavelnek.
A feltöltés ellen szóló részlet pedig a Kaliforniai Légügyi Hatóság adatai által nyer bizonyságot. Bejegyzésre kerültek az új MV Agusta emissziós értékei – a hatóság információi szerint ezek a számok megegyeznek az alap 800-as Brutale károsanyag kibocsátásával. Így nehezen elképzelhető, hogy egy több mint másfélszer erősebb motor ugyanannyit eregessen a levegőbe, mint az alapmodell.
Pontos adatokat állítólag a közelgő tavasszal kaphatunk majd az új motorról, addig be kell érnünk a találgatásokkal és egyes képzelet szülte formatervekkel. Ha tényleg a Diavel ellenfelének szánják, akkor könnyedén elképzelhető, hogy egy power-cruiseres formát alkotnak a blokk köré.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »