Beköszöntött a tél, ám a világ túloldalán javában tombol a nyár. Ennek örömére, alig másfél hónap múlva elrajtol a Dakar Rally 2014-es mezőnye.
A KTM már hosszú évek óta töretlen sikerrel halad előre és győzelmet győzelemre halmoz, sorra egymás után. Nem tervezik másként a következő Dakart sem, éppen ezért egy minden eddiginél ütősebb versenymotorral készül a Red Bull támogatását is élvező KTM gyári csapata. A 450-es befecskendezős ralli motor versenyre készen várja a január 5-i bevetést.
A fejlesztőcsapat ígérete szerint az új motor sokkal könnyebb, karcsúbb és kezelhetőbb lesz, mint a megelőző modellek voltak. Az új verzió jóval ergonomikusabb kialakítású a keskenyebb váznak köszönhetően – az új üzemanyagtartályok és a hűtők pedig lehetővé teszik a még alacsonyabb súlypontot és a precíz irányítást.
Az egyik leglényegesebb módosítás a fejidom környékét érinti. Teljesen áttervezték az itinertartó segédkeretét, amely így jóval vékonyabb lett az elődöknél, ezzel is segítve a versenyző dolgát: hogy a szerkezet kevesebbet takar ki a motor előtti területből. Ez valóban fontos, hiszen az elmúlt versenyeken bebizonyosodott, hogy egyre több és több technikás szakasz kerül be a ralli útvonalába – ahol bizony lényeges, hogy a pilóta lássa az előtte akár pár méterre lévő akadályt.
A gép lelkéül egy újratervezett, egyhengeres négyütemű erőforrás szolgál 449 köbcentivel, 97 milliméteres furattal és 60.8 milliméteres lökettel. Az üzemanyagot Keihin EMS befecskendezőn át kapja és öt sebességes váltón keresztül viszi át a talajra az így nyert energiát. Az indításról természetesen elektromos önindító gondoskodik. A szerkezet fénypontja a 48 milliméter belsőcső átmérőjű WP teleszkóp és az új fejlesztésű WP hátsó rugóstag. A felni elöl 21, hátul pedig 18 collos, amelyeket 300 és 240 milliméteres tárcsafékek lassítanak. Az ülés magasnak mondható a maga 98 centiméterével, no meg a 35 literes üzemanyagtartály sem számít kicsinek. A motor száraz tömege mindössze 145 kilogramm, ami tekintve a temérdek felszerelést, amelyre a versenyzőknek szükségük lehet a szakaszok során, igazán csekélynek mondható.
Nem kételkedem a KTM sikerében a versenyzőik láttán – igaz, hogy a Honda most komolyan feladhatja nekik a leckét, ha nem lesznek eléggé résen. Olyan neves versenyzők próbálják majd győzelemre juttatni az KTM 450 Rally MY14-et, mint a spanyol Marc Coma, aki háromszor is elnyerte már a sivatag királya címet a Dakaron, a portugál Ruben Faria, aki tavaly a második helyen futott be Cyrill Despres mögött, valamint a hatszoros résztvevő chilei Chaleco Lopez – ő kétszer is állhatott már a dobogó harmadik fokán.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »