Az ameriaki motorokhoz cseppet is konyító olvasóknak természetesen egy pillanatot sem kell gondolkozniuk a lökettérfogaton, hiszen a 111-es szám nyilván erre utal: ennyi köbich, vagyis 1’819 köbcentiméter lesz a kéthengeres V motor űrmértéke.
A hengerszög 49 fok, és bár a motor belül teljesen új terv alapján készült, a külső nyilván szigorúan követi az amcsi motorépítés hagyományait. A három vezérműtengelyes blokk – a konstrukció kisebb erőforrás-magasság kialakítását tette lehetővé – oldalsó párhuzamos nyomórudakkal mozgatja a szelepeket. A légszűrő az erőforrás bal oldalán található.
Az egyedülálló konstrukció közvetlenül kapcsolja össze a főtengelyt a kuplunggal, ahonnan a hat sebességes overdrive-os váltóra jut a 156 Newtonméternél többre ígért nyomaték. A váltó igen finoman és kis erővel kapcsolható. Az Indian által büszkén bemutatott erőforrás belső felépítése jól végigkövethető az alábbi kis videón, sőt a végén még a hangját is hallani lehet egy pillanatra.
Ha már a végleges helyén, két kerék között fog dolgozni, nyilván élvezetesebb lesz!
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Ennyi ideje tart a BMW Motorrad története. Mármint 90 éve. Most ugyanannyi másodpercben összefoglalták a 90 év szellemiségét.
Elolvasom »A nehéz endúrók nem alkalmasak a sivatagi motorozásra? Dehogynem, itt egy élő példa - persze profikkal. De akár a civilek is megízlelhetik ugyanezt!
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »
Hm….szép, nagyon retro….ha ezzel a hengerfejjel a SV alulvezérelt-oldalszelepelt hatást akarták elérni akkor sikerült.
A 3 veztengely is érdekes….és nem közös csapon van a hajtókar mint máskor.
Hülyevagyok…”HD”:) amcsinak amcsi