Elméletileg ezeknek a motoroknak már létezni sem lenne szabad. Hiszen amikor nyakunkba szakadt a hitelválság, a Moto Morini 2009-ben az elsők között zárta be kapuit. Múlt év vége felé azonban új tulajdonosa lett a márkának, amely most úgy tűnik, visszavezeti a patinás nevet a piacra. Mégpedig figyelemre méltó módon.
Persze sok fejlesztésre ne számítsunk: a modellek nagyjából ugyanazok, amelyeket ismerhettünk a korábbi évekből: a Scrambler és a Corsaro. Amelyek – főleg ahhoz képest, hogy már el lettek temetve – még mindig jól néznek ki! A matt zöldre festett Scrambler egy divathullámot igyekszik meglovagolni, hiszen a Triumph, a Ducati és a Moto Guzzi is kínál hasonló vasat. A retró stílusú katonai jelleg a barna bőr táskákkal és üléssel, no meg a hatalmas V2-es erőforrás azonban ebben a mezőnyben is izgalmassá teszik a Moto Morini régi-új motorját.
A másik modell a Corsaro, amelynél az első benyomásunk az, hogy csak a lámpák üvege és a féktárcsák nem feketék… Technikailag itt sincs sok változás, ami mégis roppant érdekessé teszi mindkét motort, az az árcédulájuk. A Scramblerén ugyanis 7’900, a Corsaroén pedig 8’200 euró fityeg, amely importálási költségek nélkül nagyságrendileg 2’250’000.- és 2’330’000.- forintnak felel meg. Belegondolva, hogy izmos és főleg 1’200 köbcentiméteres motorokról beszélünk, ezek bizony nagyon nem rossz árak!
Cimkék:
A hatszázasok és az ezresek közötti űrt most egy új üstökös fénye ragyogja be. Íme, megérkezett a 800-as Brutale. Mit mondjak: brutale!
Elolvasom »"Indiában sóért mezítláb megy Gandhi, vegyen nálunk motort Jancsi, Pista, Bandi."Ilyen marketinggel ma már Indiában sem lehet motort eladni!
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »
Az a Scrambler nem tudom, hogy mire jó ebben a formában, de hogy álomszép az tuti. Milyen blokk van ezekben? Igazából a nappaliban tudnám elképzelni. 🙂