Csendes, könnyű, kompakt – röviden így jellemezhető a Schuberth C3 felnyitható túrasisak, amely kiváló tulajdonságainak köszönhetően az elmúlt években piaci szegmensének egyik legnépszerűbb tagjává vált, s mérceként szolgált a konkurens gyártók számára is. Most megszületett e nagyszerű bukósisak továbbfejlesztett változata, a C3 Pro, amelyet a Schuberth a kölni INTERMOT-on mutatott be. A C3 Pro rendelkezik mindazokkal a tulajdonságokkal, amelyek a C3-at sikeressé tették, ugyanakkor számos teljesen új megoldással is gazdagodott.
A Schuberth 1998-ban mutatta be első felnyitható bukósisakját, a Conceptet. Az azóta eltelt idő alatt a német márka minden egyes új modellje forradalmasította a felnyitható sisakok piacát. A Concept kivételes kényelmével és az állrésztől függetlenül mozgatható napellenzőjével tűnt ki vetélytársai közül. A szélcsatornában fejlesztett C2 2002-ben elhódította a világ legcsendesebb sisakja címet, a 2008-ban bemutatott C3 pedig a felnyitható sisakok méretével és megjelenésével kapcsolatos előítéleteket cáfolta meg: ugyanolyan kompakt és könnyű volt, mint a zárt sisakok.
“Az elmúlt 15 év folyamatos fejlesztéseivel sikerült elérnünk, hogy a kezdetben csak egy szűk réteg által használt felnyitható sisakok egyre népszerűbbé váltak, s ma már számos területen teljesen elfogadott a használatuk, egyre több motoros választja ezt a sisaktípust. A C3-mal nagyon magas szintre jutottunk, nyilvánvalóvá vált, hogy egy felnyitható sisak nemcsak a szerpentineken használható, hanem esetenként akár pályanapokon is. Ezek a tapasztalatok ösztönöztek bennünket a C3 továbbfejlesztésére. A saját szélcsatornánkban végzett aerodinamikai tesztek segítségével elértük, hogy ma már a sportmotorosoknak sem kell azon gondolkodniuk, felvegyenek-e egy felnyitható sisakot vagy sem” – mondta Marcel Lejeune, a Schuberth GmbH vezérigazgatója a C3 Pro bemutatóján.
A C3 Pro tarkórészénél kialakított, jellegzetes, légterelőként szolgáló él az említett szélcsatornás fejlesztések eredményeként született meg. Ez az él gondoskodik arról, hogy a C3 Pro tökéletesen semlegesen viselkedik a menetszélben még nagy sebesség mellett is, kiváló iránytartási stabilitás jellemzi és nem hat rá felhajtóerő.
A C3 Pro összesen 23 ponton újult meg a C3-hoz képest. A számos újdonság közül feltétlenül említést érdemel a Coolmax® szövetből és mikroszálas anyagokból készített bélés, amely kivételes kényelmet biztosít a leghosszabb túrák során is. A bélés részei természetesen kivehetők és moshatók. A komfortos utazás másik alapfeltétele a hatékony szellőzőrendszer: az új áll- és fejszellőzőnek köszönhetően 100 kilométer/órás sebességgel haladva másodpercenként közel 9 liter friss levegő áramlik át a C3 Pro belsején. Az új modell mindemellett rendkívül csendes is, a Schuberth fejlesztőmérnökeinek sikerült megdönteniük a korábbi, saját maguk által felállított aeroakusztikai rekordot: százas tempónál mindössze 82 dB(A) a zajszint a C3 Pro belsejében.
Az egy éve bemutatott Schuberth S2-höz hasonlóan a C3 Pro-t is felszerelték két beépített antennával. Az antennák segítségével hatékonyabban foghatók a különböző kommunikációs eszközök Bluetooth- és a rádiójelei még nagy sebességnél is, és 700 méterre nő a külön megvásárolható Schuberth SRCS C3 Pro sisakkommunikációs rendszer hatótávolsága. Az SRCS intercom funkciója lehetővé teszi, hogy egyszerre akár három motoros is kommunikáljon egymással menet közben. Az SRCS-hez csatlakoztatható mobiltelefon, GPS-navigáció és MP3-lejátszó is Bluetooth-on keresztül, a legfontosabb funkciók pedig hangutasítással vezérelhetők. Az SRCS beépített FM-rádióval is rendelkezik.
Az új C3 Pro 2012. október végétől lesz kapható a Schuberth sisakok magyarországi forgalmazójánál, az EuroMotor Kft.-nél (1134. Budapest, Lehel u. 17/b-c, tel.: +36-1-877-4430). A Pro mellett a C3 azonban továbbra is megmarad a kínálatban!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »