A Honda két igazán partiképes modellt is kínál a negyedliteres géposztályban. Nevezetesen a CBR250R-t, és az általunk is nemrégiben tesztelt, szuper kis CRF250L-t. A Kawa is gyorsan előrukkolt a CBR konkurenciájával, azt még egy kicsit meg is spékelve egy fél decivel (Ninja 300), hogy jobban csússzon. A Yamaha egy csupasszal van jelen a géposztályban, ez nem más, mint a nálunk is rendkívüli népszerűségnek örvendő kis 125-ös Ybrahim nagytesója, az YBR250.
A Suzuki úgy döntött, hogy inkább a populárisabb naked vonal mellett marad, hiszen a negyedliteres géposztály elsődleges célcsoportja a városi ingázó, motorját nem elsődlegesen szórakozni, hanem sokkal inkább célszerszámnak tekintő felhasználók, akiknek elriasztó lehet a CBR-Ninja vonal túlzott sportossága, a CRF pedig a másik véglet: túl terepes megjelenésű. Talán igazuk is van, majd kiderül mennyire. Új modelljük így egy igazi csupasz stílusjegyeket hordozó gép lett, de nem akármilyen stílusjegyeket, hanem az egyik Suzuki ikonná lett B-King-ét.
A Kínában készülő, de japán minőségi előírásoknak megfelelő újdonságot az olyan piacokra szánják, ahol fő szempont a gazdaságosság, így például Amerikában nem is tervezik a forgalmazását. Soros kéthengeres vízhűtéses blokkal szerelik, amely elsősorban városi használatra van hangolva, tehát az alsó és a középtartományokban jeleskedik leginkább. A blokk legnagyobb teljesítménye 24 lóerő. Hatsebességes váltót kapott, valamint rengeteg alumínium alkatrészt, amelyek egyrészt jótékonyan hatnak az összképet tekintve, másrészt jelentős súlycsökkenést eredményeznek. A motor önsúlya így 183 kilogramm, az ülésmagassága 78 centiméter, tankja pedig 13,5 liter üzemanyagot képes befogadni, amellyel a kifejezetten takaréskosságra kihegyezett motor akár 6-700 kilométer is képes megtenni két tankolás között. Nem semmi az biztos.
Elöl és hátul is 17-es kerekekkel készül a motor, ami a városban tökéletes. Nagyon esztétikus műszeregységet tudhat magáénak a gép, amelyen többek között helyet kapott egy fokozatkijelző is és egy ECO üzemmód visszajelző is, amely a külön kapcsolható ECO üzem tényéről tájékoztatja gazdáját. Ha mindez így igaz és itthon is piacra dobják az újdonságot, várhatóan elég sok rajongóra számíthat. Annál is inkább, mert a bevezető árat olyan 4’000 euró környékére ígéri a gyár – ez pedig átszámolva 1’140’000 forint!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Uramatyám,183kg!? Egy sorkettes 250-es kezdőmotor?
Miből van,tömőr vasból?