Négy éve egy véletlen ötletből indult, mára pedig számunkra kötelező hagyománnyá vált megszervezni az Onroad 48 órás teljesítménytúráját. 2009-ben Magyarország határvonalát motoroztuk körbe, a következő évben a Magyar történelmi várakat látogattuk meg, tavaly pedig Nemzeti Parkjainkat kerestük fel. Az idei túra több szempontból eltér az eddigiektől, de talán motoros szempontból a legszebbnek ígérkezik.
A magyar hegyek vonulatait fogjuk végigmotorozni ugyanis, amely „téma” alapból magában foglalja a folyamatos kanyargást és a szépséges tájakat. A táv hossza és jellege miatt azonban most közös rajt és célba futás lesz (kivételesen), hiszen a hegyvidékeink patkó-jellegét végigjárni csak így logikus. Ráadásul ez a 48 órás valóban ennyi idő alatt lesz teljesíthető (és teljesítendő) mindenki számára, hiszen a szűk 1’500 kilométer még két rövid alvással és kényelmesen motorozva is belefér.
Az eredeti tervek szerint egy 12 órás Bike Maraton futamot terveztünk a programba építeni a túra szombati napjára. Ez még különlegesebbé és játékosabbá tette volna az eseményt, illetve ez indokolja a jelentkezés kései elindítását is. A szponzoráció teljes hiánya miatt (a Bike Maraton futamok jellege miatt annak lebonyolítása sokkal költségesebb, mint a hagyományos 48 órásé) azonban múlt héten sajnos törölni kellett ez irányú terveinket, így marad a „hagyományőrzés”. Ettől azonban az útvonal, a kanyargás és a látnivalók szépsége mit sem fog változni.
A túra közös rajtja Pécsváradon lesz, 2012. május 11-én, pénteken déli 12 órakor. Itt kapja meg minden jelentkező a részletes itinert, amely alapján el tud indulni. (Egy előzetes útvonaltervet olvashattok az oldalon, amint a bejárás befejeződik – várhatóan jövő héten.) Innentől mindenki maga oszthatja be tempóját, pihenőidejét. A lényeg: vasárnapra, azaz május 13-ra mindenki érkezzen meg Sárospatakra, ahol egy közös ebéd keretében meg tudjuk beszélni a friss élményeket, illetve természetesen megkapjátok okleveleiteket (mert aki végigmotorozza a távot, az ezt maximálisan megérdemli majd), illetve átvehetitek megrendelt emlékpólóitokat.
A részvételhez csupán a cikk végén található űrlapot kell kitöltenetek és megnyomni a „Küldés” gombot. Erre rövid időn belül egy válasz E-mailben elküldjük az összes szükséges tudnivalót a részvétel költségéről, az átutalás módjáról, illetve a részvételi díjak beérkezését követően például a rajt pontos helyéről is. Utána pedig már csak egy dolgod van: felkötni a motoros fehérneműt, és végigmotorozni a 48 órát! Akár velünk közösen, a Magyar hegyek között!
A jelentkezés lezárult. Amennyiben szeretnél elindulni a túrán, erre úgy van lehetőséged, ha küldesz egy E-mailt az info@onroad.hu címre a neveddel. Ebben az esetben a nevezési díjat (3’000.- forint) a rajtnál tudod rendezni. Emlékpóló készítésére már nincs lehetőség.
Cimkék:
A rekordok életünk részét képezik, hiszen kiemelkedni a tömegből jó dolog. Néha azonban pont a tömeg a rekord méretű.
Elolvasom »Pont került az évtized motoros üzletére, a pletykáknak megfelelően elkelt a Ducati. Vajon mi lesz ebből?
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »
Most, hogy végeztem a bejárással, kicsit enyhítek a „szabályokon”. Meg ugye mivel nem lesz a programban Bike Maraton, eleve sokkal szabadabban oszthatja be mindenki az útvonalat.
Úgyhogy én legkésőbb 10 órakor ott leszek a rajthelyen Pécsváradon, és aki odaér, egyből megkapja az itinert, aztán ha akar indulhat is. Így remélem egyrészt jobban eloszlik a csapat már az elején, másrészt mindenki kap plusz 2 órát (ami lehet hogy nem is annyira árt).
Erős izgalomban vagyok már! :-)))
Az indulást hogy tervezi a csapat?
Mindenki egyszerre, vagy percenként? Hány indulóval számoltok idén?
T