|
BMW K1200LT |
BMW K1600GTL
|
||
Erőforrás
|
|
|||
Motortípus
|
Soros négyhengeres DOHC benzinmotor elektronikus benzinbefecskendezéssel, 16 szeleppel |
Soros hathengeres benzinmotor elektronikus benzinbefecskendezéssel, 24 szeleppel
|
||
Hengerűrtartalom (cm3)
|
1171 |
1649
|
||
Furat x löket (mm)
|
70,5×75,0 |
72,0×67,5
|
||
Sűrítési viszony
|
10,8:1 |
12,2:1
|
||
Keverékképzés
|
Bosch |
BMS-X
|
||
Teljesítmény (kW/LE/rpm)
|
85/116/8000 |
118/160,5/7750
|
||
Forgatónyomaték (Nm/rpm)
|
120/5250 |
175/5250
|
||
Indítás
|
önöndító |
önindító
|
||
Erőátvitel
|
|
|||
Sebességváltó
|
ötfokozatú, kiegészítve tolató fokozattal |
körmös kapcsolású, ferde fogazású, hatfokozatú
|
||
Szekunder hajtás
|
kardántengely |
kardántengely
|
||
Felépítés
|
|
|||
Váz típusa
|
alumínium-öntvény váz |
könnyűfém főváz (kokillaöntvény)
|
||
Futómű elöl
|
Telelever, 102 mm rugóút |
Duolever, 115 mm rugóút
|
||
Futómű hátul
|
Paralever, 130 mm rugóút |
Paralever, 135 mm rugóút
|
||
Első fék
|
két 320 mm-es tárcsa |
két 320 mm-es tárcsa
|
||
Hátsó fék
|
egy 285 mm-es tárcsa |
egy 320 mm-es tárcsa
|
||
Gumiabroncs elöl
|
120/70ZR17 |
120/70ZR17
|
||
Gumiabroncs hátul
|
160/70ZR17 |
190/55ZR17
|
||
Méretek
|
|
|||
Hosszúság/szélesség (mm)
|
2502/1080 |
2489/1000
|
||
Tengelytáv (mm)
|
1627 |
1618
|
||
Utánfutás/villaszög (mm/fok)
|
117/63 |
106,4/62,2
|
||
Ülésmagasság (mm)
|
770/790 |
750
|
||
Üzemanyagtartály térfogata (l)
|
23,4 |
26,5
|
||
Saját tömeg menetkészen(kg)
|
378 | 348 | ||
Megengedett össztömeg (kg)
|
600 |
560
|
||
Menetadatok
|
|
|||
Végsebesség (km/h)
|
210 |
>200
|
||
Gyorsulás 0-100 km/h (mp.) | 5,0 | 3,4 | ||
Fogyasztás 90/120 km/h (l/100km)
|
4,3/5,7 |
4,6/5,9
|
||
Ár (forint, 2011. június)
|
pl. 2006/06 és 16.900km: 3.700.000.- |
6.718.000.-
|
|
BMW K1300GT |
BMW K1600GT | |||
Erőforrás
|
|||||
Motortípus
|
Soros négyhengeres DOHC benzinmotor elektronikus benzinbefecskendezéssel, 16 szeleppel | Soros hathengeres benzinmotor elektronikus benzinbefecskendezéssel, 24 szeleppel | |||
Hengerűrtartalom (cm3)
|
1293 | 1649 | |||
Furat x löket (mm)
|
80,0×64,3 | 72,0×67,5 | |||
Sűrítési viszony
|
13,0:1 | 12,2:1 | |||
Keverékképzés
|
BMS-K | BMS-X | |||
Teljesítmény (kW/LE/rpm)
|
118/160/9000 | 118/160,5/7750 | |||
Forgatónyomaték (Nm/rpm)
|
135/8000 | 175/5250 | |||
Indítás
|
önindító | önindító | |||
Erőátvitel
|
|||||
Sebességváltó
|
körmös kapcsilású hatsebességes | körmös kapcsolású, ferde fogazású, hatfokozatú | |||
Szekunder hajtás
|
kardántengely | kardántengely | |||
Felépítés
|
|||||
Váz típusa
|
alumínium hídváz teherviselő motorral | könnyűfém főváz (kokillaöntvény) | |||
Futómű elöl
|
Duolever, 115 mm rugóút | Duolever, 115 mm rugóút | |||
Futómű hátul
|
Paralever, 135 mm rugóút | Paralever, 135 mm rugóút | |||
Első fék
|
két 320 mm-es tárcsa |
|
|||
Hátsó fék
|
egy 294 mm-es tárcsa | egy 320 mm-es tárcsa | |||
Gumiabroncs elöl
|
120/70ZR17 | 120/70ZR17 | |||
Gumiabroncs hátul
|
180/55ZR17 | 190/55ZR17 | |||
Méretek
|
|||||
Hosszúság/szélesség (mm)
|
2318/965 | 2324/1000 | |||
Tengelytáv (mm)
|
1572 | 1618 | |||
Utánfutás/villaszög (mm/fok)
|
112/60,6 | 106,4/62,2 | |||
Ülésmagasság (mm)
|
820/840 | 810/830 | |||
Üzemanyagtartály térfogata (l)
|
24 | 24 | |||
Saját tömeg menetkészen(kg)
|
288 | 319 | |||
Megengedett össztömeg (kg)
|
520 | 540 | |||
Menetadatok
|
|||||
Végsebesség (km/h)
|
250 | >200 | |||
Gyorsulás 0-100 km/h (mp.) | 3,0 | 3,2 | |||
Fogyasztás 90/120 km/h (l/100km)
|
5,0/5,9 | 4,5/5,7 | |||
Ár (forint, 2011. június)
|
pl. 2010/11, 0 km: 5.290.000.- | 6.118.000.- |
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
“Eko pedig továbbra is nagyon szeretne egy tartóstesztet végrehajtani egy K1600GTL-lel. Olyan tíz éves időtartamban gondolkozik…”
Nem vagyok olyan igényes, mint ti, ezért egy R1200R-t, egy évre ha elintéznétek!
De ha csak egy hétre, akkor is kezet csókolnék!
Kevés volt az a fél óra május 29.-én.
Csak azért nincs a cikkekben az ilyen mondatok végén mosolygós arcocska, mert mégis komoly műfaj a tesztelés. Vagy mifene…
Szerintem úgyis kitaláljátok, hova kellene tenni ilyeneket: .
Na igen, az első mondat végéről lefelejtettem én is.
Gondold oda!
A K1200GT-n komolyan gondolták azt a tükröt?
Megrajzolnak egy – nem szép, de minimum formavilágot illetően összeszedett és átgondolt – motort, és a végén rábiggyesztenek egy teljesen rá nem illő tükröt.
Komolyan, mintha egy 96 körüli japán sportmotorról lenne utólag ráfúrva!
Érdekes…
Egy 5 éves LT-ben még 20e km sincs? Ezt a pazarlást xD