Korábban már írtunk róla, most hivatalosan is megjelent – itt az SR1, a Schuberth első motoros versenysisakja, amellyel a német gyár a komoly tudással rendelkező amatőr sportmotorosokat és a professzionális versenyzőket célozza meg. A vadonatúj szupersport modell fejlesztése során a Schuberth Formula-1-es tapasztalatait is felhasználták, a mérnökök munkáját pedig a lelkes amatőr motorversenyzőként is ismert Michael Schumacher segítette. A Schuberth SR1 árusítását a tervek szerint 2011 tavaszán kezdik meg, a sisak németországi indulóára 599 euró lesz.
Az SR1 története még 2000-ben kezdődött, amikor a Schuberth úgy döntött, hogy beszáll a Formula 1-be. A cél egyértelmű volt: a világ legjobb bukósisakjait készíteni a világ legjobb pilótái számára. A karbonhéjas RF1-et viselő versenyzők közül a legismertebb Michael Schumacher volt, aki az együttműködés első évében szerezte meg első ferraris világbajnoki címét, amelyet további négy követett. Schumi és a Schuberth kapcsolata a német 2006-os visszavonulása után sem szakadt meg. Michael rendszeresen részt vett motoros pályanapokon, rajthoz állt amatőr motorversenyeken, 2007-ben pedig a Nemzetközi Német Bajnokság, az IDM superbike kategóriájában indult több futamon – természetesen Schuberth bukósisakban. A mindössze öt példányban gyártott, kimondottan Schumacher számára készített prototípus, a Schuberth Race technikája az F1-es sisakén alapult, a karbonhéjjal ellátott fejvédő csupán 900 grammot nyomott a mérlegen. A Schuberth Race nemcsak Schumi tetszését nyerte el, komoly érdeklődést váltott ki sportmotoros körökben és a versenypályák világában is. A most bemutatott SR1 a Schuberth Race sorozatgyártású utódja. Az újdonságot természetesen Michael Schumacher is kipróbálta, így meggyőződhetett arról, hogy az SR1 is a márkától megszokott rendkívül magas színvonalat képviseli. „Profi Formula-1-es pilótaként és ambiciózus sportmotorosként is kizárólag a Schuberth nyújtotta biztonságban és komfortban bízom, immár tizedik éve.” – mondta a hétszeres világbajnok.
A lehető legnagyobb biztonság, kényelem és folyamatos fejlesztés – ez jellemezte a Schuberth termékeit az elmúlt évtizedekben. Az új SR1 szintén ebben a szellemben született. Az SR1 három héjméretben készül, ezekhez hat belső méret (XS-XXL, 52/53-62/63) tartozik, így mindenki megtalálja a fejméretéhez legjobban illeszkedő sisakot. A héj alapanyaga a S.T.R.O.N.G. Fibre nevű speciális, üvegszál erősítésű Duroplast mátrix. A kivehető és mosható bélés Coolmax szövetből készül, amely kiválóan vezeti el a hőt és az izzadtságot, az antibakteriális és hipoallergén kezelésnek köszönhetően pedig igen higiénikus is. Az SR1 sisakok átlagos súlya 1295 gramm (+/- 50 gramm a héjmérettől függően), vagyis a modell a legkönnyebbek közé tartozik a sportsisakok piacán. A többi Schuberth fejvédőhöz hasonlóan az SR1 is megkapta az Anti-Roll-Off System (A.R.O.S.) névre hallgató biztonsági rendszert: az állszíj és a sisak hátulja között elhelyezett rejtett biztonsági pántok szinte lehetetlenné teszik a sisak fejről történő lefordulását baleset esetén. Igazi sport- és versenysisakról lévén van szó természetes, hogy az SR1-et dupla D-gyűrűs csattal szerelték fel. A hatékony szellőzésről elöl három állítható szellőzőnyílás gondoskodik – kettő a fejtetőn, egy az állrészen –, a tarkónál pedig két kilépőnyílás vezeti el a felmelegedett levegőt. 100 km/h-s sebességgel haladva másodpercenként több mint 10 liter friss levegő áramlik át az SR1 belsején – ez már a Formula 1-es sisakok szintje. Az SR1 karcmentes plexijét páramentes bevonattal látták el, az orrnál elhelyezhető páraterelő betéttel pedig még hatékonyabban megakadályozható a plexi párásodása. A tervek szerint a jövőben Pinlock páramentesítő betéttel felszerelt plexi is elérhető lesz az SR1-hez. Újdonság a Push-Release-System névre hallgató pleximechanika, amely gyors, egyszerű, szerszámok nélkül, egyetlen gombnyomással elvégezhető plexicserét tesz lehetővé. A víztiszta mellett rendelhető világos és sötét füstszínű, valamint tükrös (irídiumos) plexi is.
Az SR1 a fejlesztés során számos órát töltött a Schuberth szélcsatornájában. Az itt elvégzett vizsgálatoknak és fejlesztéseknek köszönhetők a sisak rendkívül jó aerodinamikai tulajdonságai, az optimális mértékű leszorítóerő, a nagyon kis mértékű felhajtóerő, valamint a stabil iránytartás nagy sebességnél is. A két pozícióba állítható DForce légterelő finomhangolást tesz lehetővé, segítségével a különböző üléspozíciókhoz igazítható az SR1 viselkedése. Szintén a szélcsatornás teszteknek köszönhető, hogy az SR1 belsejében 100 km/h-s sebességnél mért zajszint mindössze 88 dB(A). (A Schuberth S1 Pro modellben 85 dB(A)-t, a Schuberth C3-ban pedig 84 dB(A)-t mértek ugyanekkora sebességnél.) Fontos újítás ezen a téren a Noise-Reduction-System névre hallgató zajcsökkentő rendszer: a sisak oldalán elhelyezett két apró ablak segítségével szabályozhatók az SR1 akusztikai tulajdonságai. Verseny módban a nyitott ablakok révén pontosabban, tisztábban hallhatók a környezeti zajok, például a hátulról közeledő motorkerékpárok hangja. Utcai módban az ablakok bezárásával csökkenthető a zajszint, de a közlekedés szempontjából fontos hangok (duda, sziréna) hallhatók maradnak.
A Schuberth SR1 négy alapfényezéssel (fényes fehér, matt fehér, fényes fekete, matt fekete), valamint két grafika összesen öt változatával (Racing Line fehér-ezüst, feketeezüst, fehér-piros kék; Technology fehér, matt fekete) lesz kapható. Az SR1 forgalmazása a tervek szerint 2011 tavaszán kezdődik. Az egyszínű modellek németországi ára várhatóan 599 euró lesz, a Technology fényezéseké 699 euró, a Racing Line grafikáké pedig 749 euró. A hazai árakról később tudunk tájékoztatást adni.
További információk az EuroMotor Kft. üzletében (1134 Budapest, Lehel u. 17./b-c.), a +36-1-877-4430-as telefonszámon, a www.euromotor.hu és a www.schuberth.com honlapon.
Cimkék:
Az eső ellen egy jó, vízhatlan ruha sokat ér, de az átfázással már nehezebb mit tenni. (x)
Elolvasom »Amikor valaki kezdőként, újrakezdőként vagy csak simán alacsony termete miatt alsó kategóriás choppert keres, minden bizonnyal megnézi a legkisebb Shadowt és Intrudert is. Hogy melyiket válassza? Az összehasonlításból kiderül.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
…. (töröltem mindent amit hozzá írtam eredetileg) …
150euró felár egy fényezésért?Picasso csinálja?
Amúgy a sisak tetszik,biztos kényelmes és piszok halk.De ez Günther pénztárcájához van szabva sajna.
majd ha a sharp teszten jól szerepel, akkor elkezdem elhinni, hogy jó. Az a helyzet, hogy ott nem szerepel valami fényesen a Schubert… valami ilyesmit akartam előzőleg is írni.
Ja, és nincs Schubertem, és nem is próbáltam, szóval a véleményem csak is innen onnan összeszedett infóból fakad.
Nekem nincsen Schubertem,de simán top5be raknám a sisakok között.
Nem tudom hol olvastad,azt hogy nem megfelelő a minősége.
A sharp teszt meg 10 filllért nem ér.
Nekem kéne.
Nézegettem ezt a tesztet.
Ez szerintem egyfajta kiragadott vizsgálati szempont. Egy sisak megítélése ennél sokkal komplexebb kérdés. Az meg külön érdekes, vajon miért szerepel az összes vizsgált kupak listáján oly sok 70-80 fontos alacsony imidzsű márka terméke olyan remekül…
A Sharp teszt eléggé megosztja a jónépet.