|
Honda PCX |
Erőforrás |
|
Motortípus |
Négyütemű, kétszelepes, szimpla, felülfekvő vezérműtengelyes egyhengeres Ottó-motor integrált folyadékhűtéssel |
Hengerűrtartalom (cm3) |
124,9 |
Furat x löket (mm) |
52,4×57,9 |
Sűrítési viszony |
11:0 |
Keverékképzés |
PGM-FI |
Teljesítmény (kW/LE/rpm) |
8,33/6,1/8000 |
Forgatónyomaték (Nm/rpm) |
11,56/6000 |
Gyújtásrendszer |
elektronikus |
Indítás |
önindító |
Erőátvitel |
|
Sebességváltó |
fokozatmentes |
Felépítés |
|
Váz típusa |
Underbone acélcsőváz |
Futómű elöl |
31 mm belsőcső átmérőjű teleszkóp villa, 100 milliméteres rugóúttal |
Futómű hátul |
Alumínium lengőkar dupla rugóstaggal, 75 mm-es rugóúttal |
Első fék |
220 mm átmérőjű hidraulikus tárcsafék kombinált, háromdugattyús féknyereggel |
Hátsó fék |
130 mm átmérőjű kombinált szimplex dobfék |
Gumiabroncs elöl |
90/90R14 |
Gumiabroncs hátul |
100/90R14 |
Méretek |
|
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) |
1917/738/1094 |
Tengelytáv (mm) |
1305 |
Utánfutás/villaszög (mm/fok) |
85/27 |
Ülésmagasság (mm) |
761 |
Hasmagasság (mm) |
135 |
Üzemanyagtartály térfogata (l) |
6,2 |
Saját tömeg (kg) |
124,4 |
Megengedett össztömeg (kg) |
304,4 |
Ár (forint) regadóval |
668 000 |
|
|
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Utálom az integrált hátsóféket. Ha csúsztatni akarom akkor a hátsó kereket, akkor az blokkoljon meg, de nehogy már az első kerék csúszon meg. Az első amit kikötnék, hogy a hátsó fék fékezze az elsőt is. Fordítva működhet, azaz az első fék fékezheti a hátsót, bár ott sem szeretném, hogy egy erősebb fékezésnél felálló motor blokkoló hátsó kereke miatt csúszkálni kezdjen. A Hondánál elhiszem, hogy ezt jól megoldották…
Xebulon, hát egyet tudok veled érteni.
Valamiért robogóknál ellenállhatatlan indíttatásom van, hogy farolgassak velük. A PCX-el párszor majdnem arcra estem a kísérletekben, míg rájöttem, hogy nem csak a hátsót fékezem, ráadásul leblokkolni sem annyira könnyű emiatt. 🙂
Szerinted egy 189cm-es embernek kényelmes lehet? Nem vagyok nagydarab, csak magas. A sportrobogóknál az a bajom, hogy a lábam a nyakamban érzem és beleér az oldalra kifordított kormányba. Ennél látom lehet állítani a kormány dőlésszögén,ez tetszik, de a lábtér és az ülőfelület közti táv itt is kicsinek látszik. A márkakereskedésben még nincs ilyen motor, hogy ráülhessek. Ja, és a motor teljesítménye az adatlap szerint kisebb, mint mondjuk az SH125, vagy a PS125-nek, ez érezhető?
A forma tetszik, jó nagy raktere van, már a doboz nem is kellene rá nekem(amúgy sem szépek),2féle támasz van rajta, és az ár is 700 körül lenne névre írva, ami mind megfelelne , csak a lábnak szánt méretek nálam nagyon számítanak.
Ha másvalaki is tud ezirányban segíteni, megköszönöm!
Szia!
Én 176 vagyok. Téged valószínűleg zavarni fog az a púp, ami miatt nem tudsz hátrafelé helyet nyerni. (Azt a púpot egyébként baromira nem értem, és egyre többen csinálják…)
Szerintem az erejével nincs gond, elindul jól, és 100 fölött megy.
Megpróbálok intézni valamit, hogy hol tudnál egyet kipróbálni, az lenne a legjobb.
Próba Debrecen,Miskolc,Nyíregyháza közül lenne jó, v július elején Bp is. Előre is köszi! A púppal nem lehet kezdeni semmit, mondjuk leszerelni úgy, hogy ne legyen csúnya és kényelmetlen? Sokszor panaszkodnak a kis emberek, mert nem érik fel a nagyobb motorokat és kénytelenek kisebbet választani méretben(nem teljesítményben). Nekem még a 400-as Burgman is kicsi lábtér tekintetben, de városban nem kell akkora dög.
Van egy cég, akik ülésátalakításokkal/gyártással foglalkoznak. Ők biztos meg tudják csinálni szerintem. Maci, írd be a nevüket légyszi!
De előbb próbáld ki.
http://www.motorkarpit.hu/motorules/motorulesek%20menu.html
Elnézést, tegnap este levert a fáradtság, nem voltam gépközelben.
Amikor Dani átvette a motort, ott voltam, de nem ültem fel rá. Ma megpróbálok beugrani a Honda Hungaryhez, ez kört megyek az udvaron (ha ott a motor), és az “elfér-e a láb” kérdés eldől.
Az üléseket átalakító cég valóban a Motorkarpit.hu, de mások is foglalkoznak ilyesmivel.
Mackó, ha ráülsz, légyszíves képet is feltölteni, ha lehetséges, köszi!
Szia Motoros!
Egyeztettem a Honda Hungaryval, ki tudod próbálni. Küldtem neked egy levelet a regisztrációkor használt email címre.
Remélem összejön.
Üdv
Akkor én nem is megyek…
Köszi Dani, felhívom az e-mailben megadott értékesítőt!
Macko! Azért egy képet szívesen vettem volna, az már sokmindent elárulna, főleg ha leírnád a tapasztalatod is.
Oké, holnap ezt meg tudom ejteni, ha bent van a motor Budaörsön.
POMPÁS!
Sikerült a PCX méret teszt? Esetleg fotó van róla? Ha igen az e-mail-emre elküldhetnéd!
Hétfőn kipróbáltam, és ma már át is vettem a fekete PCX-et. Nagyon tetszik és iszonyatosan jól lehet vele kanyarodni, szűk kanyarban is. Az ülés határeset, télen szerintem átszabatom, addig így marad. Köszi a közbenjárást!
Nagyon szívesen, örülök, hogy összejött.
Használd sokáig egészséggel!
Sziasztok!
Nagyon tetszett a teszt, kacsingatok egy olcsó üzemeltetésű motorocska irányában. Elsősorban Kecskeméten és a környező városokban használnám a kisfiammal (7 éves) a hátam mögött, éppen fertőzöm a motorozás szeretetével.
Kérdésem az lenne, hogy mivel én egy elég súlyos személyiség vagyok (115 kg.) békés poroszkálásra elég a PCX teljesítménye? 80 km/órás utazót értek a békés poroszkálás alatt.
Rendelkezem egy öreg Yamaha XJ650 Police motorkerékpárral a nagyobb túrákra, ezért is gondolkodom a 125 cc kategóriában.
Motoros, ha van kedved írnál a PCX nyergében szerzett tapasztalataidról? Köszönöm előre is a segítséget!
Bundi, a tömeged kevéssé befolyásolja a végsebességet, inkább a gyorsulásból veszít a gép. Tehát 80-at simán megy veled.
Ha nagy darab vagy, ki kell próbálni, hogy hogyan férsz el rajta.
Szia dani 🙂
Köszönöm a gyors választ! Magasságilag nincs gond, 176 cm. vagyok, a szélességemmel van csak problémám 🙂
A gyorsulás sem izgat már annyira, gondolom azért az autók átlagát még alattam is bírja? Fontos, hogy legyen olcsó az üzemeltetés, és ha a 80 km/órával “kivisz a világból” az nekem már tökéletes.
Akkor érdemes tenned vele egy próbát. Ha kell, valószínűleg tudunk segíteni ebben.
Köszönöm előre is, egyelőre várom, hogy a ceglédi kereskedés értesítsen, mert részükről az ígéret már meg van 🙂
Még szerencse, hogy ránéztem, mert elég régi cikk és nem igazán írkáltak egy ideje hozzá! Szóval a motor városban az eddig általam vezetett robogók között a legjobb, fordulékony, gyorsulása alattam(90kg +- 1-2) bőven elegendő.
Én a 189 cm-emmel éppen elférek rajta, a kis púp tényleg felesleges, azt télen szeretném orvosolni, de a te magasságoddal biztos nem zavaró. A fogyasztása (2xmértem) 2,25 és 2,15-re jött ki úgy, hogy nem igazán használom a leállító funkciót a bejáratás alatt, csak a haveroknak kell bemutatni a “produkciót”.
A 7 éves fiam(leér a lába a lábtartóra) vittem egy ~35km-es kört és élvezte.
Ajánlom nagyon, teljesen elégedett vagyok vele, amire akarod használni, arra tökéletes!
És még annyit, hogy az éves biztosítása 3300Ft!!!
Sziasztok!
Köszönöm szépen a segítségeteket és a tapasztalatok leírását, akkor most fogom magam és felhívom a ceglédi márkakereskedést 🙂
Lehet, hogy ez a moci a 7 évesek kezdő paripája lesz? :))
Imádni fogja a fiad!
En hajtottam egy iyen mocit parezer kilometerig.
2 személlyel volt olyan amikor 300 km is mentem vele.
csak tankolni es kavezni alltunk meg .
Semmi gond nem volt sohasem.
jó kis moci !!