Csillag születik

Teszt: Honda PCX 125
2010. június 21., hétfő - dani

Két tekintetben is újdonság a Honda PCX robogó. Egyfelől Stop and Go funkciója van, másfelől ez az első robogó az életemben, amivel csak úgy elmentem motorozni egy kicsit...

Hirdetés

Ezt olvastad már?

Több mint motoros tréning

Több mint motoros tréning

Cimkék: , , , ,


Hozzászólások (26 hozzászólás)

Xebulon -

Utálom az integrált hátsóféket. Ha csúsztatni akarom akkor a hátsó kereket, akkor az blokkoljon meg, de nehogy már az első kerék csúszon meg. Az első amit kikötnék, hogy a hátsó fék fékezze az elsőt is. Fordítva működhet, azaz az első fék fékezheti a hátsót, bár ott sem szeretném, hogy egy erősebb fékezésnél felálló motor blokkoló hátsó kereke miatt csúszkálni kezdjen. A Hondánál elhiszem, hogy ezt jól megoldották…


dani -

 Xebulon, hát egyet tudok veled érteni. 

Valamiért robogóknál ellenállhatatlan indíttatásom van, hogy farolgassak velük. A PCX-el párszor majdnem arcra estem a kísérletekben, míg rájöttem, hogy nem csak a hátsót fékezem, ráadásul leblokkolni sem annyira könnyű emiatt. 🙂


Motoros -

Szerinted egy 189cm-es embernek kényelmes lehet? Nem vagyok nagydarab, csak magas. A sportrobogóknál az a bajom, hogy a lábam a nyakamban érzem és beleér az oldalra kifordított kormányba. Ennél látom lehet állítani a kormány dőlésszögén,ez tetszik, de a lábtér és az ülőfelület közti táv itt is kicsinek látszik. A márkakereskedésben még nincs ilyen motor, hogy ráülhessek. Ja, és a motor teljesítménye az adatlap szerint kisebb, mint mondjuk az SH125, vagy a PS125-nek, ez érezhető?

A forma tetszik, jó nagy raktere van, már a doboz nem is kellene rá nekem(amúgy sem szépek),2féle támasz van rajta, és az ár is 700 körül lenne névre írva, ami mind megfelelne , csak a lábnak szánt méretek nálam nagyon számítanak.

Ha másvalaki is tud ezirányban segíteni, megköszönöm!

 


dani -

 Szia!

Én 176 vagyok. Téged valószínűleg zavarni fog az a púp, ami miatt nem tudsz hátrafelé helyet nyerni. (Azt a púpot egyébként baromira nem értem, és egyre többen csinálják…)

Szerintem az erejével nincs gond, elindul jól, és 100 fölött megy.

Megpróbálok intézni valamit, hogy hol tudnál egyet kipróbálni, az lenne a legjobb.


Motoros -

Próba Debrecen,Miskolc,Nyíregyháza közül lenne jó, v július elején Bp is. Előre is köszi! A púppal nem lehet kezdeni semmit, mondjuk leszerelni úgy, hogy ne legyen csúnya és kényelmetlen? Sokszor panaszkodnak a kis emberek, mert nem érik fel a nagyobb motorokat és kénytelenek kisebbet választani méretben(nem teljesítményben). Nekem még a 400-as Burgman is kicsi lábtér tekintetben, de városban nem kell akkora dög.


dani -

 Van egy cég, akik ülésátalakításokkal/gyártással foglalkoznak. Ők biztos meg tudják csinálni szerintem. Maci, írd be a nevüket légyszi!

De előbb próbáld ki.



Macko -

Elnézést, tegnap este levert a fáradtság, nem voltam gépközelben.

Amikor Dani átvette a motort, ott voltam, de nem ültem fel rá. Ma megpróbálok beugrani a Honda Hungaryhez, ez kört megyek az udvaron (ha ott a motor), és az „elfér-e a láb” kérdés eldől.

Az üléseket átalakító cég valóban a Motorkarpit.hu, de mások is foglalkoznak ilyesmivel.


Motoros -

Mackó, ha ráülsz, légyszíves képet is feltölteni, ha lehetséges, köszi!


dani -

 Szia Motoros!

Egyeztettem a Honda Hungaryval, ki tudod próbálni. Küldtem neked egy levelet a regisztrációkor használt email címre.

Remélem összejön.

Üdv


Macko -

Akkor én nem is megyek…


Motoros -

Köszi Dani, felhívom az e-mailben megadott értékesítőt!

Macko! Azért egy képet szívesen vettem volna, az már sokmindent elárulna, főleg ha leírnád a tapasztalatod is.


Macko -

Oké, holnap ezt meg tudom ejteni, ha bent van a motor Budaörsön.


Motoros -

POMPÁS!


Motoros -

Sikerült a PCX méret teszt? Esetleg fotó van róla? Ha igen az e-mail-emre elküldhetnéd!


Motoros -

Hétfőn kipróbáltam, és ma már át is vettem a fekete PCX-et.  Nagyon tetszik és iszonyatosan jól lehet vele kanyarodni, szűk kanyarban is. Az ülés határeset, télen szerintem átszabatom, addig így marad. Köszi a közbenjárást!


dani -

 Nagyon szívesen, örülök, hogy összejött.

Használd sokáig egészséggel!


Bundi -

Sziasztok!

Nagyon tetszett a teszt, kacsingatok egy olcsó üzemeltetésű motorocska irányában. Elsősorban Kecskeméten és a környező városokban használnám a kisfiammal (7 éves) a hátam mögött, éppen fertőzöm a motorozás szeretetével.

Kérdésem az lenne, hogy mivel én egy elég súlyos személyiség vagyok (115 kg.) békés poroszkálásra elég a PCX teljesítménye? 80 km/órás utazót értek a békés poroszkálás alatt.

Rendelkezem egy öreg Yamaha XJ650 Police motorkerékpárral a nagyobb túrákra, ezért is gondolkodom a 125 cc kategóriában.

Motoros, ha van kedved írnál a PCX nyergében szerzett tapasztalataidról? Köszönöm előre is a segítséget!

 

 

 


dani -

 Bundi, a tömeged  kevéssé befolyásolja a végsebességet, inkább a gyorsulásból veszít a gép. Tehát 80-at simán megy veled. 

Ha nagy darab vagy, ki kell próbálni, hogy hogyan férsz el rajta.

 


Bundi -

Szia dani 🙂

Köszönöm a gyors választ! Magasságilag nincs gond, 176 cm. vagyok, a szélességemmel van csak problémám 🙂

A gyorsulás sem izgat már annyira, gondolom azért az autók átlagát még alattam is bírja? Fontos, hogy legyen olcsó az üzemeltetés, és ha a 80 km/órával „kivisz a világból” az nekem már tökéletes.

 


dani -

 Akkor érdemes tenned vele egy próbát. Ha kell, valószínűleg tudunk segíteni ebben. 


Bundi -

Köszönöm előre is, egyelőre várom, hogy a ceglédi kereskedés értesítsen, mert részükről az ígéret már meg van 🙂


Motoros -

Még szerencse, hogy ránéztem, mert elég régi cikk és nem igazán írkáltak egy ideje hozzá! Szóval a motor városban az eddig általam vezetett robogók között a legjobb, fordulékony, gyorsulása alattam(90kg +- 1-2) bőven elegendő.

Én a 189 cm-emmel éppen elférek rajta, a kis púp tényleg felesleges, azt télen szeretném orvosolni, de  a te magasságoddal biztos nem zavaró. A fogyasztása (2xmértem)  2,25 és 2,15-re jött ki úgy, hogy nem igazán használom a leállító funkciót a bejáratás alatt, csak a haveroknak kell bemutatni a „produkciót”.

A 7 éves fiam(leér a lába a lábtartóra) vittem egy ~35km-es kört és élvezte.

Ajánlom nagyon, teljesen elégedett vagyok vele, amire akarod használni, arra tökéletes!

És még annyit, hogy az éves biztosítása 3300Ft!!!


Bundi -

Sziasztok!

 

Köszönöm szépen a segítségeteket és a tapasztalatok leírását, akkor most fogom magam és felhívom a ceglédi márkakereskedést 🙂

Lehet, hogy ez a moci a 7 évesek kezdő paripája lesz? :))

 


Motoros -

Imádni fogja a fiad!


Momcsi -

 

En hajtottam egy iyen mocit parezer kilometerig.

 

2 személlyel volt olyan amikor 300 km is mentem vele.

csak tankolni es kavezni alltunk meg .

Semmi gond nem volt sohasem.

jó kis moci !!


Előző bejegyzés

A tökély maga

2010. június 18., péntek
Tulajdonosi teszt

Következő bejegyzés

24 óra a keleti pokolban

2010. június 22., kedd
Túraverseny

Ezeket olvastad már?

RiderBázis – új helyen, még több motoros élménnyel!

2025. november 17., hétfő

A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.

Elolvasom »
Premier Sisakok

CFMOTO 800 MT Explore az Adventure light újratöltve

2025. november 03., hétfő

Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret

Elolvasom »
Kínai túraenduró

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt