Jövő héten kezdődik a 2010-es motorkerékpár-kiállítás Tokióban, ennek kapcsán a KTM bejelentette, hogy az expón bemutatja elektromos meghajtású modelljeit – rögtön két változatot: egy utcai supermotót, és egy terepezésre készülő cross (enduro?) gépet. Az Onroad törzsolvasói emlékezhetnek a KTM Zero 2008 októberi debütálására – nos, azóta sok víz lefolyt a közeli Salzach folyón. A KTM elektromos motorjáról tavaly hallhattunk ismét, amikor is a vállalat a pénzügyi nehézségek miatt végrehajtott első leépítések ellenére elkötelezte magát a masina megépítése és gyártásba helyezése mellett.
Hosszú hallgatás után a mostanra Freeride elnevezésű masinák a hírek szerint jövő héten kerülnek bemutatásra. A rossz minőségű képeken azonban a KTM Zerótól eltérő motorokat láthatunk. A váz sokkal inkább egy valódi terepmotoréra hasonlít, nem pedig egy pehelysúlyú elektromos masináéra, hasonló a márka különböző típusain használt WP teleszkópok alkalmazása. A kerekek is egy hagyományos, keményvonalas krosszmotort idéznek fel, elöl 21-esnek tűnő, míg hátul az SX sorozaton használt 19-esnek látszó bütykös gumik – hogy az utcai változat 17-eseiről már ne is beszéljünk. A specifikáció ilyetén változása mellett kérdéses, hogy a prototípusnál megismert adatok (90 kilogrammos tömeg, 40 perces üzemidő egy feltöltéssel) mennyire állják meg helyüket a tömeggyártás előtt álló(?) masina esetében. A KTM közleménye szerint ezek a gépek a tömeggyártáshoz közelálló prototípusok, amelyek egy éven belül a piacra kerülhetnek. Remélhetőleg a jövő héten több információt kapunk a mattighofeniektől.
Cimkék:
Részben szerelemből motorozunk, részben racionális okokból. Listánk ez utóbbiakat szedi össze.
Elolvasom »Piaci spekuláció vagy csak kiszivárgott információ? A világ a Harley-Davidson lehetséges eladásáról beszél.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »