A Hungexpo területét az idei tavasz kezdetén is egy teljes hétvégére benépesítik az autók és a motorok – mindkét jármű-kategória szerelmesei rengeteg látnivalót találnak maguknak. Egy időben rendezik meg ugyanis az AMTS (Autó, Motor & Tuning Show( és a Budapest Motorfesztivál kiállításait. A programlehetőségek ezzel persze még nem érnek véget, hiszen rengeteg egyéb izgalmas dolgot találsz kint. Az első napon készült képgalériánkkal a teljesség igénye nélkül szeretnénk kedvet csinálni azoknak, akik még nem biztosan benne, hogy kimenjenek-e. Természetesen motoros szemmel kezdünk, és betűrendben adunk egy kis bepillantást a megjelent márkák kínálatába – azután persze ejtünk szót (jobban mondva képet) az egyéb izgalmakról is.
Az amerikai legendagyár modellválasztékának egy szép szeletét teszi közszemlére, azonban standjuk központi részét a Battle of the Kings motorépítő versenyen éppen komoly meccsben levő magyar custom Street 750 – és két, közeli országból érkezett versenytársa – foglalja el. A sajtótájékoztató célja is az volt, hogy bemutassák ezt a csodaszép – állítólag hamarosan általunk is kipróbálható – bringát, és buzdítsanak minden magyar motorost a szavazásra. Mert ugye mindannyiunk dicsősége lenne, ha a magyar gép nyerné a versenyt!
A legnagyobb stand természetesen a piacvezető márkáé. Hatalmas területen, a G pavilon közepén mutatják be teljes kínálatukat robogótól a szupersport motorokon keresztül az off-road gépekig. Sőt, Paolo Golcalces Dakar-gépét és Marc Marquez világbajnok GP-motorját is kiállították. Utóbbiakra természetesen nem lehet felülni, de a szalonokban megvásárolható motorokra igen.
A zöldek is nagyon szép kínálatot mutatnak be – aki nagyon be van izgulva, hogy testközelből lásson egy H2-t, az megteheti – de közel sem erre a gépre hegyezték ki a stand berendezését. Sokkal inkább az utcai motorosok érdeklődésére nagyságrendekkel jogosultabb új Versysek és kisebb köbcentis újdonságaik kerültek előtérbe – nagyon okosan!
Az olaszok hazai képviselete is rengeteg aranyos és nőies, vagy éppen kőkeményen férfias járművet mutat be. Klasszikus és modern robogók, csodás Guzzik és a legcombosabb sportgépeik egyaránt ott vannak – de persze a cukorfalat szállítójárműveik sem hiányozhatnak. Náluk is érdemes elidőzni!
A Honda után a Suzuki produkálta a második legnagyobb standot és legkomolyabb választékot is. Minden idén érkező újdonságuk ott van, és ami külön király, hogy fel is lehet ülni valamennyire. Hosszasan lehet bámészkodni náluk is!
A hangvillások nagyon szerény méretben jelentek meg: egyetlen árva motort hoztak ki. Cserébe az – az új R1 – annyira állatul néz ki, hogy folyamatosan vannak körülötte nézelődők.
A Motorfesztivál egyik fő vonzereje lehet, hogy amennyiben bármire szükséged van a motorodhoz, majdnem biztos, hogy megtalálod – és a boltinál kedvezőbb áron meg is veheted! Az Euromotortól az RMC-n keresztül hazánk legnagyobb motoros webáruházáig, a MotoPartsShop-ig szinte mindenkit egybe gyűjtve lelsz meg. Amennyiben az idődet szeretnéd múlatni, néznivaló is lesz bőven, hiszen itt zajlik a Stunt OB első fordulója, de folyamatosan bemutatóznak a freestyle-os fiúk is.
Hatalmas területen találsz különleges, egyedileg faragott két- és négykerekűeket éppúgy, mint komoly hifi-cuccokat. Szóval ha gerjedsz az ilyesmire, mindenképpen az egész napot szánd az AMTS-re!
Végül, de közel sem utolsó sorban az erősebbik nem egyedei a hostess hölgyeken is legeltethetik a szemüket. Aki élete párjával látogat ki, az talán kevésbé – de akik csak haverokkal, azok előtt szabad lesz a pálya! A “teljesség igénye nélkül” mottó talán erre a képsorozatra igaz a leginkább…
Ugyan néhány fontos márka hiányzik az idén megjelentek közül – például a BMW és a Triumph sem állít ki 2015-ben -, de azért akad látnivaló bőséggel. Jó szórakozást kívánunk mindenkinek!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »