A híres amerikai szerpentinen, az oly sok motoros által látogatott (és amúgy főleg az arcra eséseikről elhíresült) Mulholland Highway-en feltűnt egy bringás gyerek. Kis bukósisakban, pólóban, hátizsákkal, klumpában. Döbbenetes sebességgel süvített, simán tartotta a lépést a térden kepesztő motorosokkal. Így aztán a folyton ott videózó Rnickeymouse nevű Youtube-felhasználó megállította, és beszégetett vele néhány szót. A srác meg is mutatta neki a kerékpárt, amellyel ilyen hihetetlenül tudott menni.
A kétkerékhajtású bringa dupla kerékagymotoros, és viszonylag komoly akkumulátorokkal van felszerelve. Így, ahogy a felvételen látjuk, akár 80 kilométer/óra körüli végrebességre képes (az nem derül ki, hogy teljesen sík úton-e, de feltételezem hogy igen), és nagyjából 60 kilométer a hatótávolsága – tisztán elektromos áramforrásból. Látszik, hogy kísérleti darab, amely ráadásul illegális is. Ugyanis az Egyesült Államokban nem lehet értékesíteni olyan elektromos kerékpárt, amely 40 kilométer/óránál nagyobb tempóra képes.
Ennek megfelelően az ilyen „speciális darabokat” kizárólag egyedi rendelésre készíti a Corbinfiber Electric Motor Cycles nevű kis los angelesi cég – ahogy ők írják, kizárólag általuk alaposan megismert, arra alkalmasnak tartott emberek számára. Őszinte leszek: nem tudom, ki alkalmas arra, hogy nyolcvannal száguldozzon mindenféle védőfelszerelés nélkül… Talán nem véletlenül hozzák a jogszabályokat a világnak azon a felén sem.
Akkor már lehet hogy életképesebb az egykor általunk is bemutatott, a pedálozásra mindig csak rásegítő Pedelek rendszer, amely kvázi megduplázza az ember erejét – de azt is csak a meghatározott sebességhatár alatti tempóknál. Azzal izzadtságmentesen, az emelkedőket is könnyen legyőzve, de mégis kerékpározva (vagyis mozogva, magyarul egészségmegőrző módon) juthat el az ember a céljához. Kár, hogy egy pedelek kerékpár hazai ára sajnos valahogy kicsit magasabb a tisztán elektromosan mozgó amerikai bicikliénél.
Cimkék:
Oroszország első embere igazi kemény férfi: küzdősportot űz, de még motorozik is. Macsósan, bukósisak nélkül. Na jó, egy kis szépséghiba azért akad...
Elolvasom »Szerencsére úgy tűnik, ebből a csodálatos dologból hagyomány lesz. Az idei dátum szeptember 5. Ha alkalmasnak érzed rá magad, ott a helyed!
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »