Az előző részből kiderült, hogy a 30-as évek leggyorsabbja is a Brough Superior maradt.
A Második Világháború kitörése nem tett jót a civil járműipar fejlődésének sem, így a Brough Superior sajnálatos módon búcsút inthetett az addigi elsőségének. Azután a háború utáni ínséges helyzet ellenére megjelent a pódiumon a Vincent, amely még éppen belefért az 1940-es évekbe.
A Vincent HRD manufaktúra 1948-ban mutatta be a legendássá vált Black Shadow nevű modelljét. Az egy évvel később megjelent „C” sorozatot 998 köbcentiméteres, kéthengeres V-motorral látták el, amely 55 lóerőt adott le 5’500-as fordulaton. Mai szemmel egy literes blokktól ez nem nagy szám, de akkoriban ez a teljesítmény meglehetősen megdöbbentő volt.
Az erőtől duzzadó kéthengeresnek köszönhetően 125 mérföld/óra (200 kilométer/óra) végsebességgel büszkélkedhettek a Black Shadow-k tulajdonosai. Ez a tempó bizony még az 1970-es években is bámulatos lett volna egy kocsmai beszélgetés során, nem hogy a ’40-es, háború utáni években. A Vincent olyan magasra tette a lécet, hogy azt még a következő években sem volt egyszerű megugrani.
Egyébként ez a modell Jay Leno, az autó- és motormániás showman kedvenc darabja. Szerinte 60 év elteltével is hihetetlen és elképesztő, amilyen profizmust képvisel ez a motor mind a mechanika, mind a formaterv terén. Egy igazi klasszikus darab. Nem tagadom, én is szívesen elnézegetném a nappalimban. Hallgassuk is meg, hogyan muzsikál egy 64 éves V2-es!
Folytatjuk, következnek az 1950-es évek.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »