A világ rohamosan változik. Egy olyan rohanó korszakban élünk, amikor szinte minden, amit mi, idősebbek megszokottnak veszünk, éppen alakul át. Kezdődött ez valamikor az elektronikai eszközök világában: először bérmunkában gyártattak a nagy márkák Távol-Keleten az olcsóbb munkaerő miatt. Azután a szorgos kínai kezek mellett megjelentek az egyre okosabb kínai mérnökök, és elkezdtek saját termékeket ontani a nyugati piacokra. Majd ez a folyamat átterjedt a járműiparra is – úgy az autók, mind a motorok (vagy éppen a mozdonyok) világára. Eleinte a begyöpösödött szkeptikusok méltatlankodva ócsároltak mindent, aminek kereke volt és Kínából jött. Mára azonban ehhez egyre nagyobb mértékben kell ostobának – vagy minimum félvaknak – lenni. Be kell ugyanis látni, hogy tökéletesen vállalható és használható, mi több minőségi cuccokat gyártanak. Remek példa erre a Benelli TRK 702 is, amely azonnal két változatban érkezett. Jöjjön hát ennek a két várva várt modellnek a videós tesztje.
Összességében tehát elmondhatjuk, hogy egy rendkívül jó csomagot alkotott a Benelli a TRK 702 párossal. Így, hogy volt szerencsénk egy időben, a motorokat folyamatosan váltogatva tesztelni a két modellt, nagyon plasztikusan megjelentek a különbségek is. Erősen valószínűsíthető, hogy az X változat volt a műszaki alap, és abból csináltak a kisebb ülésmagasság miatt egy “sima” kivitelt. Legalábbis ezt támasztja alá, hogy a két masina között a rossz minőségű aszfalton mutatott kanyarviselkedés terén ennyire plasztikus eltérés mutatkozott. Úgyhogy mi a menetpróba után mindketten arra jutottunk: az X bizony nagyon kellene! Ha kiveszi az ember a lábtartókból a gumi betétet, esetleg kicsit megemelteti egy jó kárpitossal az ülést, akkor még magasra nőtt pilótáknak is tökéletes lesz a motor kényelme.
Nem kiugróan erős, viszont közútra bőségesen elegendő a tudása. A soros kéthengeres DOHC blokk nagyon szépen és kiszámíthatóan teszi a dolgát. Viszonylag szabályos közlekedésre és normális előzésekre egyaránt elegendő lesz a tudománya.
A futómű egyszerű, de igen masszív. Nem a világ legjobbja, de a valóban nagyon gyatra minőségű aszfaltot is szépen vasalja ki. Legalábbis a 702 X – a 17-es első kerék ugyanis érzékelhetően nem tett túl jót a geometriának. Illetve egy szerszám nélküli előfeszítés-állítást megérdemelt volna a remek túraenduro.
A két TRK 702 változat közti különbséget nehéz a helyére rakni, ugyanis a radiális kialakítás és a négy fékdugattyú nem mutat érezhető előnyt az X verzió “egyszerűbb” rendszeréhez képest. Amit közúti aszfalton a gumik le tudnak tenni fékerőben, azt mindegyik bőven hozza. Viszont a kor szelleméhez igazodva egy menetvezérlő elektronika lassan kellene a Benellikbe is…
A kissé szűk lábteret leszámítva a vezető pozíciója is tökéletes, és nagy panaszra az utasnak sem lesz oka. Meg a csomagszállítással sem – főleg a gyári aludobozokkal! A terhelhetőség azonban lehetne egy kicsikét több.
A teljes csomag műszaki tartalmát, kivitelezési minőségét és használati értékét tekintve ezért a pénzért bizony nagyon jó ajánlat! Aki nem akar minden áron legalább háromszoros áron sokkal nagyobb nevű motort, az éveken át motorozhat ide-oda a világban egy Benelli TRK 702 vagy TRK 702 X nyergében! Mert abból a sok milliónyi megspórolt forintból elég komoly mennyiségű benzinre fogja futni. 😉
A TRK 702 és TRK 702 X minden részletét, illetve a modellek mindenkori aktuális árát megtalálod a hazai forgalmazó weboldalán.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »