Egy olyan szabadalom, amire eddig várnunk kellett, de most itt van, megérkezett! Hány és hány álmatlan éjszakát okozott ez nekünk, motorosoknak! De most jön Jerry H. Biglake és az ő varázsbizgentyűje, amivel megváltja a világot! Hosszú évek teltek el, mire sikerült tökéletesíteni ezt az aerodinamikai szenzációt. Az Egyesült Államok szabadalmi hivatalában először 2008-ban jelent meg az úriember azzal, hogy egy eget rengető problémát óhajtana megoldani, mégpedig az arcra áramló levegő elterelését.
Ezt az ötletét 2009-ben tovább finomította, hogy egy találmánnyal állhasson elő, nekünk, motorosoknak. A szabadalom birtokosa szerint az első kerék felől érkező légtömeg varázslatos módon felfelé áramlik, erre rásegít a térd, mint egyfajta biológiai spoiler, pontosan belevágva a szelet a motoros arcába, ahogyan az első ábra is szemlélteti. Legalábbis ez az, amit ő feltételez. Jerry javaslata szerint szükség van egy légterelőre a motoros térdén, ami megtöri és eltereli az első keréktől felfelé áramló levegőt valahogy úgy, mint a második ábrán.
Tehát ha megnézzük a képeket, akkor jól látszik, hogy az alacsonyan, a kerék mellett haladó levegő hirtelen irányt vált felfelé. Régen ültem cruiseren, azt sem sokáig és zárt sisakban, de nem tapasztaltam hasonló problémát. Ha motorra ülök, nekem hozzátartozik, hogy érezzem a menetszelet, ez a motorozás egyik esszenciája. Azt is elismerem, hogy emberünket zavarhatta ez a dolog, sőt igaza is lehet a légáramlással kapcsolatban, de akkor ez eléggé egyedi eset, vagy a feltalálónk túl érzékeny az ingerekre.
Jerry azt mondja, ha ilyen terelőt használsz a térdeden, nem lesz olyan problémád, hogy vág a huzat. Én azt mondom, ha Jerry autóba ül, nem fújja az arcába a szél a muslicákat, így még ráadásul rengeteg időt és energiát is megspórolhatott volna magának. Persze az autóval is csak óvatosan, mert elég egy rossz mozdulat és lemegy az ablak, esetleg bekapcsol a levegőkeringtetés és kész is van a baj! Tényleg, mit csináltunk eddig az ilyen térd-légterelő szerkezetek előtt?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Elég halva született dolog. Én magát a működőképességét is erősen kétlem, a viselési komfortról és az eszközzel járó nyűgről már ne is beszéljünk… 😀