Normál esetben egy-egy napi beszámoló csak egy versenynap eseményeiről szól – de ez most nem. Beszélünk majd arról is, mi történt a hatodik szakaszon (amely január 6-án zajlott), de kezdjük azzal, amit a szervezők zúdítottak a mezőnyre. Persze mindennek az oka nem saját hóbortjuk volt, csupán igyekeztek igazodni az időjárás jelentette kihívásokhoz. Az eredeti tervek szerint ugyanis hét versenynap után (vagyis féltávnál) lett volna a pihenőnap. Csakhogy a Rijád előtti utolsó tábort (ahova a 6. szakasz vezetett volna) egyszerűen elmosta az eső. Így már 5-én este módosítottak: lerövidítették a 6. etapot mintegy 100 kilométerrel, és azzal egyenesen a fővárosba vitték a mezőnyt.
Majd a 7. és 8. szakaszt összekötötték és maratoni versenynapokat csináltak belőlük. (A maratoni etapok azt jelentik, hogy két versenynap között nincs szervizpark, azaz semmit nem lehet csinálni a versenyjárművekkel.) Mivel a csapatok nem számítottak maratonra az első félidőben, így jóváhagyták, miszerint a 333 kilométeres speciált tartalmazó 7. szakasz végén, Al Duwadimi-ba kimehetnek a szervizek, de csupán 2 órát foglalkozhatnak a versenygépekkel. A 8. nap pedig visszavezet a fővárosba, de azt is visszavették mindössze 345 kilométerre. A pihenőnapra pedig 9-én, azaz hétfőn kerül majd sor – és azt követően már “csak” hat nap lesz hátra a célig.
A tegnapi gyorsasági csökkentett távja 357 kilométer lett – viszont rengeteg aszfaltos összekötőt (560 kilométert!!!) kellett megtenni a versenyzőknek. A speciál teljes hosszában homokon vezetett, és sokféle méretű dűnét tartalmazott. Így kulcsfontosságú lett a dűneátkelés tökéletes technikája. A legnagyobb figyelem egy nem túl rutinos amerikai motorosra szegeződött. A kackiás bajszáról sisak nélkül azonnal felismerhető Skyler Howes ugyanis 2019-ben indult először Dakar Rally-n. Akkor még privát versenyzőként, és a 6. szakaszon kiesett. Rá egy évre 9. lett, majd 2021-ben ötödikként ért végig. Tavaly viszont megint feladta a 6. szakaszon. Idén azonban már profiként, a Husqvarna gyári versenyzőjeként állt rajthoz, és eddig elképesztőn jól – és főleg taktikusan! – motorozva teljesít. Speciált ugyan nem nyert, mégis az élen áll az összetettben.
A mezőny egyébként annyira kiegyensúlyozott, hogy a prológot is beleszámolva a hét napot hét különböző motoros nyerte. Vagyis senki nem duplázott tegnap sem… A Dakar hatodik gyorsaságiján jó ideig a Benavides testvérek (Kevin a gyári KTM, Luciano öccse pedig a gyári Husqvarna nyergében) diktálták a tempót. Az előző napi győztes, Adrien Van Beveren elsőnek indulva a bónuszokban bírhatott – de az új rendszer sem segített rajta. Vétett ugyanis némi navigációs hibát. Vezetett a nap során az egyes kontroll-pontokon Nacho Cornejo és Skyler Howes is.
207 kilométer megtétele után tudtak a pilóták tankolni – azzal együtt kicsit enni, megtölteni ivózsákjaikat és aki esett egy nagyobbat, patront cserélni légzsákjában. Itt az elsőként rajtoló három pilótának levonták a bónusz másodperceit, így innen a Cornejo – Howes – Price – Luciano Benavides sorrendben indultak tovább. A hátralevő 150 kilométer aztán Lucianonak adta ki legjobban, így ő ért elsőként a speciál végére. Csapattársa, Skyler Howes azonban csupán 1:03 perccel követte – így ez a nap a Husqvarna naptárába került arany betűkkel. Toby Price pedig bejött harmadiknak – így neki is kulcsfontosságú lett az eredmény.
Összetettben így az első három helyen nem történt változás: Howes vezet, Price a második és Kevin Benavides a harmadik. Őket most három Honda követi, és aztán jön az egy napja még jóval előrébb hasító Mason Klein.
Sajnos ma reggelre annyit romlottak a terepviszonyok az eső miatt – illetve reggel is szakadt -, hogy a motoros mezőny számára a 7. (azaz mai) speciált törölték. Kizárólag az autók és a kamionok vágtak neki az egyébként ismét lerövidített etapnak. A motoros mezőny jól felöltözött a kegyetlen hideg és az égi áldás ellen, és végig összekötő szakaszon tették meg a távot Al Duwadimi felé. Bízunk benne, hogy holnap már ők is versenyezhetnek a stopper – meg főleg egymás! – ellen.
Gyenes Mani a hatodik napot különösebb gond nélkül abszolválta. Egyedül egy dróttal gyűlt meg a baja – de ezt inkább hallgassátok meg személyesen tőle! A napot a 39. pozícióban zárta, összetettben pedig a 34. helyen állt tegnap este. Ez az eredménye pedig ma sem változott. Saghmeister Gábor tegnap a 98. lett, míg összesítésben már a 94. – és 114 motoros még versenyben van!
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 77 | LUCIANO BENAVIDES | HUSQVARNA | 3:14:19 | 0:00:00 |
2 | 10 | SKYLER HOWES | HUSQVARNA | 0:00:56 | 0:00:00 |
3 | 8 | TOBY PRICE | KTM | 0:02:20 | 0:00:00 |
4 | 5 | JOAN BARREDA BORT | HONDA | 0:02:29 | 0:00:00 |
5 | 47 | KEVIN BENAVIDES | KTM | 0:02:41 | 0:00:00 |
6 | 7 | PABLO QUINTANILLA | HONDA | 0:02:52 | 0:00:00 |
7 | 18 | DANIEL SANDERS | GASGAS | 0:03:00 | 0:00:00 |
8 | 11 | J. IGNACIO CORNEJO | HONDA | 0:03:15 | 0:00:00 |
9 | 142 | STEFAN SVITKO | KTM | 0:03:27 | 0:00:00 |
10 | 52 | MATTHIAS WALKNER | KTM | 0:04:08 | 0:00:00 |
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 10 | SKYLER HOWES | HUSQVARNA | 26:31:52 | 0:00:00 |
2 | 8 | TOBY PRICE | KTM | 0:03:31 | 0:00:00 |
3 | 47 | KEVIN BENAVIDES | KTM | 0:07:01 | 0:03:00 |
4 | 5 | JOAN BARREDA BORT | HONDA | 0:10:57 | 0:01:00 |
5 | 42 | ADRIEN VAN BEVEREN | HONDA | 0:12:20 | 0:00:00 |
6 | 7 | PABLO QUINTANILLA | HONDA | 0:12:22 | 0:02:00 |
7 | 9 | MASON KLEIN | KTM | 0:12:46 | 0:02:00 |
8 | 18 | DANIEL SANDERS | GASGAS | 0:19:54 | 0:04:00 |
9 | 77 | LUCIANO BENAVIDES | HUSQVARNA | 0:24:07 | 0:00:00 |
10 | 11 | J. IGNACIO CORNEJO | HONDA | 0:24:23 | 0:00:00 |
Fotók: Dakar.com, Gyenes Mani Facebook
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »