A szaúd-arábiai off-road élet egyik legkomolyabb központja Ha’il, ahol a mezőny több napot is eltölt. A negyedik és az ötödik szakasz is egy-egy hurkot formáz, amelyek logikusan a start helyszínére térnek vissza. Tegnap Ha’il déli oldalán kalandozott a Dakar mezőnye: a 373 kilométer gyorsasági végig homokon vezetett, de 270 kilométer összekötőt is meg kellett tenni a pilótáknak. A reggeli hűvösben még az elázott sárga púderen mentek, így ott igen jól lehetett zúzni. Délutánra aztán kiszáradt a talaj, így sokkal mélyebb és technikásabb lett. Ráadásul mindenhol tevefüvek is nehezítették a motorozást – ezeken bizony nagyon könnyű nagyot bukni. Ahogy az meg is történt az egyik élmenővel!
A rajt után nagyon sokáig elképesztően kiegyensúlyozottan zajlott a motoros mezőny elejének vetélkedése. Az elsőnek rajtoló Joan Barreda hamar hátrébb szorult, és jó sokáig Toby Price neve mellett jegyezték a legjobb részidőket. Pablo Quintanilla lassan feljött másodiknak – azonban az új bónuszrendszernek hála valójában vezetett. Mindössze húsz kilométerrel a napi tankolás előtt a Barreda – Price – Quintanilla – Howes négyes egy navigációs hiba miatt elkeveredett. Vesztettek 10-15 percet, mire visszataláltak a helyes nyomra. Így a tankoláshoz a Mason Klein – Nacho Cornejo – Adrien Van Beveren sorrendben érkeztek. Csakhogy a francia bónuszmásodperceinek köszönhetően átvette a vezetést!
A tankolás után ők hárman vezettek nagyon sokáig – a nap végére azonban a féltávnál hátrányba került négyes is megérkezett a nyakukra. Aztán minössze 20 kilométerre a céltól Barreda bukott egy nagyon komolyat. Egy tevefüvön megpattant a motor – ő pedig előrefelé esett, és a Honda fejbe találta. Pablo Quintanilla, Skyler Howes és Toby Price álltak meg segíteni neki – de “Bang Bang” szerencsére folytatni tudta a versenyt és motoron érkezett célba. Ahol az eredményre kicsit még várni kellett, ugyanis a szervezők jóváírták a segítséggel töltött időket – így alakult ki a napi sorrend.
Végül a bónuszidőnek köszönhetően Adrien Van Beveren lett a győztes Nacho Cornejo előtt. A két Hondát pedig Toby Price, Mason Klein és Skyler Howes követték. Összetettben viszont a roppant kackiás bajszú amerikai Howes állt az élre, de Price is felosont a második helyre! Úgyhogy nagyon izgalmas lesz a 2023-as Dakar első félidejének utolsó napja is…
Gyenes Mani komoly gond nélkül teljesítette a Dakar 5. napját – tehát korábbi üzemanyag-ellátási problémáját a jelek szerint meg tudta oldani. Egyetlen gondjáról itt mesél személyesen. A szakaszt a 38. helyen zárta, míg összetettben jelenleg 35. Saghmeister Gábor a 105. pozícióban ért vissza újra Ha’ilba, a jelenleg még versenyben levő 118 motoros közül pedig már a 101. Hajrá srácok!!!
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 42 | ADRIEN VAN BEVEREN | HONDA | 4:27:28 | 0:00:00 |
2 | 11 | J. IGNACIO CORNEJO | HONDA | 0:00:13 | 0:00:00 |
3 | 8 | TOBY PRICE | KTM | 0:03:56 | 0:00:00 |
4 | 9 | MASON KLEIN | KTM | 0:05:13 | 0:00:00 |
5 | 10 | SKYLER HOWES | HUSQVARNA | 0:05:33 | 0:00:00 |
6 | 52 | MATTHIAS WALKNER | KTM | 0:07:30 | 0:00:00 |
7 | 7 | PABLO QUINTANILLA | HONDA | 0:08:27 | 0:00:00 |
8 | 47 | KEVIN BENAVIDES | KTM | 0:10:17 | 0:00:00 |
9 | 15 | LORENZO SANTOLINO | SHERCO | 0:11:16 | 0:00:00 |
10 | 19 | RUI GONÇALVES | SHERCO | 0:12:22 | 0:00:00 |
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 10 | SKYLER HOWES | HUSQVARNA | 23:16:37 | 0:00:00 |
2 | 8 | TOBY PRICE | KTM | 0:02:07 | 0:00:00 |
3 | 47 | KEVIN BENAVIDES | KTM | 0:05:16 | 0:03:00 |
4 | 9 | MASON KLEIN | KTM | 0:06:12 | 0:02:00 |
5 | 42 | ADRIEN VAN BEVEREN | HONDA | 0:08:54 | 0:00:00 |
6 | 5 | JOAN BARREDA BORT | HONDA | 0:09:24 | 0:01:00 |
7 | 7 | PABLO QUINTANILLA | HONDA | 0:10:26 | 0:02:00 |
8 | 18 | DANIEL SANDERS | GASGAS | 0:17:50 | 0:04:00 |
9 | 11 | J. IGNACIO CORNEJO | HONDA | 0:22:04 | 0:00:00 |
10 | 77 | LUCIANO BENAVIDES | HUSQVARNA | 0:25:03 | 0:00:00 |
Fotók: Dakar.com, Gyenes Mani Facebook
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »