Az utóbbi időben a radaros biztonságtechnológiák nyertek teret. A BMW, a Ducati, a KTM, a Kawasaki, sőt már a Yamaha is ebbe az irányba tart. De mint az egyik talán legnagyobb autó- és motoripari szereplő, a Honda is fejleszti a sajátját, ugyanakkor más úton is elindulnak. Kamerás rendszert terveznek, első körben az Africa Twinhez.
Az érzékelőknek alapvetően három fő csoportját lehet megkülönböztetni, és mint az életben általában, mind más előnnyel és hátránnyal jár. A radart nem érdeklik a fényviszonyok, de korlátozottabbak a benne rejlő lehetőségek, mert az optikai jelzést (egy felvillanó féklámpát) nem ismeri fel. A lézer alapú érzékelő technológia drága és sok hely kell neki, a kamera pedig sérülékeny és a működését befolyásolhatják a környezeti viszonyok.
Tehát nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy jobb, előremutatóbb technológiával dolgozik a Honda. Egy másik lehetőséget vesznek számba. Azt az előnyt mindenképpen fel lehet srófolni a kamerának, hogy a telepítését szebben, esztétikusabban meg tudják oldani, mint a radarkockát. Az Africa Twinen az érzékelők fényszórók alatt, a burkolat mögött kapnak helyet.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »