Mára már egészen biztosan nem férkőzik be a világ tíz legjobban őrzött titkai közé, hogy újra jön egy motor, ami a Transalp nevet fogja viselni. Erre leginkább onnan lehet következtetni, hogy a különböző piacokon a Honda újra levédette a nevet, amelynek kizárólagos névhasználati joga egyébként 2016-ban járt le. Először 2017-ben Európában és Ausztráliában igényelték vissza a nevet, majd 2019-ben Japánban. A gyártó ismét ezen a téren tett lépést: innentől az Egyesült Államok piacán is visszaszerezték a névhasználati jogot.
A szóbeszédet, a sejtést Kenji Morita projektigazgató szavai is alátámasztják, aki egy 2021-es interjúban fejtegette, hogy valóban nagyok a lépcsőfokok a 250/450-es és az 1100-as adventure motorjaik között. Elférne oda még valami.
Azt is tudni véljük, hogy a Honda háza táján elengedik a régi V2 koncepciót. Egyszerű ennek a megfejtése ebben a fránya huszonegyedik században: drágább gyártani, mint a soros blokkot. Ugyanakkor abban is van valamiféle konvenció, hogy az NC 750 755 köbcentis blokkja nem fog illeszkedni egy off-road kompatibilis motorba. Ezek a hangok inkább azt valószínűsítik, hogy az Africa Twin kéthengeresén szűkítenek egyet, amivel hengerűrtartalomban lejjebb kerül, és bár a tömege viszonylag nagy marad, egy egészséges 80 lóerős teljesítménnyel már versenyképes lehetne. Talán az EICMA-n kiderül.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »